پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی کریستین کیم

0 257

تلفیق مجسمه های مقوایی با سازه های هنری و تصویرسازی در آثار کریستین کیم

کریستسن کیم Christine Kim- هنرمند ساکن تورنتو، کولاژهای پیچیده ای رو خلق می کنه که از نظر رویاپردازی و استفاده ی مواد مرزهای هنری رو درنوردیدن. وی در کارهای خودش به دنبال بررسی مفهوم متحرک بودن و تاثیر آن بر شرایط گذرا و پایدار هست. کریستین در تصویرسازی، ساخت سازه های هنری و مجسمه سازی تخصص داره. با این که کریستین هم آثار دو بعدی و هم سه بعدی داره، شناخته شده ترین آثارش کارهای چندلایه ای هستن که طراحی های آن ها با مداد روی پیش زمینه های آبرنگ انجام گرفته و تصاویر کاغذی بریده شده  توری مانندی روی آن ها قرار گرفته که به یک اثر هنری زیبا و در عین حال غمگین با روحیه ای کاملا زنانه انجامیده. آثار زیبای این هنرمند از قبیل “پایان همه چیز” و “عقب نشینی 1 و 2 ” هم با همین تکنیک چند لایه خلق شدن و در آن ها تصویر پیکره ی زنی ساکت و خجالتی به چشم می خوره که در خودش پیچیده. بر اساس گفته ی کریستین، برش های کاغدی توری مانندی که در آثار به چشم می خورن نمادهای حصار هستن، اعلان آشکار یک قلمرو که چه در معنا و چه در مفهوم هم  آزادی بخش هست و هم سرکوب گر، هم محافظ و هم بازدارنده.
در آخرین مجموعه ی وی “انباشتگی”، کیم از روایت های چند لایه اش فاصله گرفته و با بهره گیری از بریده های کاغذ دست به خلق اشکال سه بعدی پرداخته. وی با استفاده از کاغذهای مات سیاه و سفید ساختارهای هندسی را ساخته که یادآور ابرهای حجیم کومولوس هستند. کریستین با استفاده از الگوهایی که در سر داشته و پیچش های عجیب و غریبی که در کاغذها به وجود آورده به دنیای رازآلود نور و سایه و فضاهای مثبت و منفی قدم گذاشته. علاوه بر این ها کریستین کیم خیال داره تطبیق پذیری و محدودیت های کاغذ را طی فرایند ساختن مجسمه  و در مواجهه با تا کردن، بریدن، خم کردن، و مچاله کردن به خوبی بشناسه.

تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی تلفیق مجسمه های مقوایی و تصویرسازی

ارسال یک پاسخ