پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو

0 558

از کولاژ تا لوگو و بررسی آثار ایوان چرمایف هنرمند گرافیک

وقتی که حرف از ایوان چرمایف  و گیسمار Chermayeff & Geismar به میان میاد، AIGA (موسسه هنرهای گرافیکی آمریکا) آن‌ها را به‌عنوان آغازگر جنون استفاده از فرم‌های آبستره و انتزاعی با طراحی لوگوی بانک چیس منهتن در سال 1961 معرفی می‌کنن. این شرکت طی سال‌های بعد،  نماد تجاری بیش از 100 شرکت دیگه رو با روش کولاژ و آبستره طراحی کرد. نام این شرکت بعدها تغییر کرد تا نام شریک تجاری تازه‌ی آن‌ها ساگی هاویو  Sagi Haviv رو هم در خودش قرار بده.
جنبه‌ی ناشناخته‌ای از هنر ایوان چرمایف در نمایشگاه کولاژ در عمارت دولاوار در بکس‌هیل، واقع در جنوب انگلستان به نمایش گذاشته شد. روزنامه گاردین در گزارش خودش گفت: ‌”این نمایشگاه آثار کولاژ شخصی چرمایف را به نمایش گذاشته که طی 60 سال آن ها را خلق کرده. آثاری که داستان پشت‌پرده‌ی خلق آثار شسته و رفته‌ی شرکت چرمایف، گیسمار و هاویو را شرح می‌دهد. در آثار به نمایش گذاشته‌ شده در این نمایشگاه، این هنرمند با استفاده از پاکت‌های مچاله، قوطی حلبی‌های له شده، تکه پاره‌های بیلبوردها و خرده‌های روزنامه با ایجاز بی‌نظیری کنار هم قرار داده و به صورت حیوانات و فرم‌های انتزاعی درآورده”.

آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو آثار ایوان چرمایف از کولاژ تا لوگو

ارسال یک پاسخ