پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

آثار فیلیس وارینی و اشیائی که وجود خارجی ندارند

0 196

فیلیس وارینی خالق  نقاشی پرسپکتیو محلی

فیلیس وارینی هنرمندی سوئیسی است که برای ایده های پشت طراحی هایش شناخته شده، که به اصطلاح نقاشی پرسپکتیو محلی نامیده می شه. طرح هایی که تنها نقاشی هایی مسطح هندسی هستند که از دور شبیه اشیا سه بعدی دیده می شن. این کار در اصطلاح “آنامورفیس” نامیده می شه که از پسوند آنا، به معنای دوباره و مورف، به معنای شکل و فرم تشکیل شده که واژه های یونانی هستند. اما هیچ اسمی نمیتونه بیانگر حق مطلب این هنر باشه. فیلیس وارینی در سال های 2000 و 2001 کاندید دریافت جایزه ی معتبر “مارسل دوشمپ” شد.
فیلیس طرح هایش را روی ساختمان ها و فضاهای شهری مانند دیوارها و خیابان ها می کشه. این تصاویر جوری رسم میشن که از یک نقطه ی مشخص کاملن سه بعدی به نظر میان، و از بقیه ی نقاط شبیه اشکال شکسته دیده می شن. خود فیلیس می گه: “توجه من بیشتر درگیر چیزی هست که بیرون از نقطه ی مشخص دیده می شه”. این هنرمند در سای 1952 در سویس متولد شده و امروز در پاریس زندگی می کنه.

آثار فیلیس وارینی FeliceVariniآثار فیلیس وارینی FeliceVariniآثار فیلیس وارینی FeliceVariniآثار فیلیس وارینی FeliceVariniآثار فیلیس وارینی FeliceVariniآثار فیلیس وارینی FeliceVarini آثار فیلیس وارینی FeliceVarini آثار فیلیس وارینی FeliceVarini

 

ارسال یک پاسخ