پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

احسان طائب لو – تصویرگر دیجیتال

0 311

احسان طائب لو  یکی دیگه از هنرمندان جوان و خلاق ایرانی هست که  در زمینه نقاشی دیجیتال فعال هست. احسان از دوران کودکی طراحی با مداد، آبرنگ، گواش و رنگ روغن رو تجربه کرده و بخاطر علاقه به نقاشی، آثار نقاشی قدیمی و جدید رو بصورت آرشیو تبدیل میکرده و در این روند جمع آوری آثار، با نقاشی دیجیتال آشنا میشه. احسان ایده اولیه خودش رو از دیدن فیلم تا آثار نقاشی های مختلف آغاز میکنه و روند شکل گیری کانسپت اولیه خودش رو با توجه به اصول پرسپکتیو، بافت و آناتومی با مداد شکل میده. از نظر این هنرمند حتی اگر یک اثر قراره به صورت دیجیتال تکمیل بشه، آشنا بودن به اصول طراحی کلاسیک بسیار مهم هست و هنرمندی میتونه اثر نهایی رو به بهترین شکل ارایه بده که در دیدن آثار و استفاده از طراحی دستی دقت لازم رو بخرج بده. در ادامه مصاحبه اختصاصی ماهنامه هنرهای تجسمی پآن‌آرت رو داریم با این هنرمند درباره نقاشی دیجیتال.

احسان طائب لو نقاش دیجیتال

شروع فعالیت شما در نقاشی دیجیتال، از کجا و به چه نحو بود؟
من از زمانی که به یاد دارم به علت اینکه همه برادرانم علاوه بر تخصص مهندسی ساختمان به صورت جنبی در زمینه نقاشی و طراحی فعالیت می کردن، به طراحی و نقاشی علاقه زیادی داشتم. همینطور یکی از علاقه های من جمع کردن آرشیو نقاشان قدیمی و جدید بود و بعدا با جستجو در اینترنت با نقاشی دیجیتال آشنا شدم. دوره دانشگاه در دفتر انیمیشن آقای “فرید نصرت خواه” به عنوان مدلساز سه بعدی کاراکتر و محیط کار کردم و در این دوره با آقای “مهرداد ایسوندی” که از کانسپت آرتیستهای خیلی خوب ما هستن آشنا شدم.

اولین گامهای مهم برای شروع در نقاشی دیجیتال چه مواردی هست؟
اول از همه طراحی آناتومیک پایه با مداد هستش تا ذهن و دست به کار بیفتن. این مرحله اگر درست طی نشه بعدا خودش رو در کارهای دیجیتال نشون میده. مرحله مهم بعدی مطالعه رنگ هاست و باز هم در این مرحله رفرنس گرفتن از مناظر واقعی، صحنه های فیلم ها و انیمیشن های برتر بهترین روش پیشرفت هست. مشابه نقاشی با ابزار سنتی از سایر عناصر مهم در نقاشی دیجیتال که نیاز به مطالعه و تمرین داره، میشه به کمپوزیسیون و بافت و تاش گذاری اشاره کرد.

برای ساخت بافت و کاراکتر چقدر زمان صرف میشه؟
معمولا در کشیدن شخصیت ها از یک طراحی پایه استفاده میکنم که یا به صورت دستی انجام میدم و اسکن می کنم یا مستقیما با قلم نوری در محیط فتوشاپ انجام میدم و بعد با قلم نوری در فتوشاپ رنگش میکنم یا اینکه با یک براش مناسب طرح نامفهوم کلی رو در فتوشاپ پیاده میکنم و بعد با ابزار پاک کن و براش مورد نظرم طرح رو از حالت مبهم در میارم. بعد از نهایی کردن رنگ و خطوط محیطی با براش های مناسب روی کارم تاش گذاری میکنم تا بافت و متریال ها شکل بگیرن. معمولا هشتاد درصد از کل زمان یک نقاشی دیجیتال رو به رنگ کردن و نورپردازی اختصاص میدم و بیست درصد مربوط به طراحی هست.

احسان طائب لو نقاش دیجیتال

انتخاب کاراکتر و یا فضای موجود در طراحی، چطور ایده یابی میشه؟
سعی میکنم زیاد کار ببینم و کارهای مختلف رو در اینترنت دنبال کنم و آرشیوم رو همیشه آپدیت کنم. معمولا ایده های شخصیم بعد از دیدن کارهای مختلف از دیگران به ذهنم می رسن ودر مرحله اول از کار مورد نظر با مداد طرح های کوچک و به اصطلاح تامبنیل میکشم تا زاویه دید و کامپوزیشن مشخص بشن. مرور این طرح های اولیه ذهنم رو برای انجام نقاشی های اصلی آماده میکنه.

در چه جشنواره و مسابقاتی شرکت داشتین؟
عمده حضور من در زمینه نقاشی دیجیتال در سایت های سی جی (Computer Graphic) داخلی و خارجی هست. در زمینه انیمیشن یکی از کارهای من با همکاری دوستان به نام “خوابهای پارچه ای” برنده دیپلم افتخار جشنواره کودک و نوجوان اصفهان در سال 1390 شد.

از برنامه های آیندتون صحبت کنین…
با برنامه ریزی سعی میکنم تا نهایت ممکن در زمینه نقاشی دیجیتال پیشرفت کنم. درتکنیک های طراحی و نقاشی دیجیتال هر روز چیز جدیدی کشف میکنم و این موضوع خودش به پیشرفت بهتر من کمک میکنه. در حال حاضر مشغول انجام کارهای تصویرسازی برای موسسات تبلیغاتی و دفاتر انیمیشن هستم. همچنین به همراه دو تا از دوستان خوبم برنامه طراحی و نشر کمیک استریپ رو داریم و تستهای خوبی رو هم در موردش انجام دادیم.

ارسال یک پاسخ