پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران

272

انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران

پیش از این اول آذرماه به‌عنوان روز انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک اعلام شده بود؛ اما تعداد اعضای حاضر به حد نصاب نرسید و روز ۲۸ آذرماه به‌عنوان نشست دوم مشخص شد. طبق فراخوان انجمن صنفی طراحان‌گرافیک ساعت حضور و اخذ رای از ۴ تا ۷ عصر بود که بالاخره ساعت ۶ تعداد اعضای حاضر – با توجه به وکالتی بودن بعضی آرا- به حد نصاب رسید و مراسم به صورت رسمی آغاز شد. ابتدای برنامه فیلم کوتاهی از عملکرد هیات مدیره فعلی پخش شد. علی رشیدی- رییس هیات مدیره-  پیش از نمایش فیلم گفت قصد اصلی از ساخت و نمایش، این بوده که در جلسه پرحرفی نشود. او بعضی انتقادات نسبت به هیات مدیره و عملکرد آن‌را برآیند خودشیفتگی منتقدان و بعضی را درست خواند. رشیدی تاکید کرد برای این تحلیل خود اسنادی دارد که در اختیار گروه بعدی عضو هیات مدیره قرار خواهند گرفت. سپس اونیش امین‌الهی – خزانه‌دار انجمن- گزارشی از عملکرد مالی انجمن در طول مدیریت هیات فعلی قرائت کرد. ساعد مشکی به‌عنوان بازرس انجمن این گزارش را تایید کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد. طبق گزارش خوانده شده، انجمن سالیانه ۶۰ میلیون تومان برای نگه‌داری و اداره موزه گرافیک هزینه می‌‌کند. اعضای حاضر این گزارش را تایید کردند.

انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران

پس از آن نوبت نامزدها بود تا درباره اهداف و رویکردهایشان سخن بگویند که هر کدام دو دقیقه وقت داشتند. مازیار زند نفر اول بود که نموداری از سن اعضای فعلی ارائه داد و گفت هیات مدیره باید ترکیب جوانان و پیشگامان باشد. سعید باباوند که یادداشتش را جا گذاشته بود، گفت بیشتر اهل عمل است و نه حرف، و باید تعهد اخلاقی بدهد که وظایفش را به درستی انجام دهد. نامزد بعدی مریم افسر بود که پس از معرفی خودش، گفت دغدغه‌هایی برای انجمن داشته و به همین دلیل نامزد شده است. سپس مجید عقیلی گفت انجمن را اعضا می‌سازند و امیدوار است بتوان به مسائل صنفی و حقوقی بیش ‌از ‌پیش  فکر کرد. امیر عبدالحسینی پس از معرفی، همنشینی با بزرگان را دلیل طراح‌گرافیک شدن خودش دانست. او از تشویق هیات مدیره پیشین، اساتید و قباد شیوا و ایرج میرزاعلیخانی برای حضورش در بین نامزدها تشکر کرد. ایرج میرزاعلیخانی کاندیدای بعدی بود. او از ریشه‌های انجمن در تاریخ و تمرین ۲۰ ساله برای دموکراسی گفت. علیخانی درباره رویکرد خود به ساختار انجمن گفت: کمیته‌ها باید فعال شوند و مشاوران هم در جلسات  حضور داشته باشند.
نامزد بعدی که برای شرح دو دقیقه‌ای نظراتش پشت تریبون رفت، مسعود سپهر بود. او به جنگ قیمت‌‌ها و قراردادها اشاره کرد و گفت: ما تعداد زیادی کارنامه به‌دست و کار سختی در پیش داریم…
بهرام کلهرنیا ابتدای سخنانش تاکید کرد که همه کاندیداها با نیت خیر وارد گود شده‌اند و گفت: «انجمن، یک انجمن صنفی است و باید پاسخگو باشد و نیاز اعضا را برآورده سازد.» کلهرنیا در پایان دغدغه‌اش را این طور بیان کرد:«باید به ارزش‌های اخلاقی بیاندیشیم.» مصطفی اسدالهی با سلامی متفاوت آغاز کرد و به همه کسانی که مشکلات مشترک دارند سلام گفت و ادامه داد که «انجمن با پنج نفر عضو هیات مدیره، اداره نمی‌شود.» به اعتقاد اسدالهی طراحان‌گرافیک تشکیلاتی درست کرده‌اند ولی نتوانسته‌اند برای اعضا کار زیادی انجام دهند.» صحبت‌هایش را این‌طور پایان داد:« اگر شرایطی وجود داشته باشد که بتوانم کارم را انجام دهم در خدمت شما خواهم بود.»
مجید بلوچ در سالن حضور نداشت و ابراهیم حقیقی آخرین کاندیدای عضویت در هیات مدیره بود که برای بیان اهداف روی سن رفت. او به معرفی کوتاه خودش اکتفا کرد و گفت در این مراسم از مرتضی ممیز یاد شد که احترامش واجب است و یاد علی دوراندیش و کمال کاملیا را گرامی داشت. در پایان مهرداد احمدی‌شیخانی که برای بازرسی نامزد شده بود، این‌طور از شرایط فعلی انجمن پرسید: «چه کرده‌ایم که {اعضا} نمی‌آیند؟ چرا تعدامان زیاد می‌شود، اما ریزشمان زیاد است؟ شاید کمتر صنفی عمل کرده‌ایم» محمد میرعلایی – دیگر نامزد بازرسی -هم متن کوتاهی خواند و موزه گرافیک را دست‌آورد اصلی هیات مدیره فعلی دانست و گفت باید از شعار دادن بپرهیزیم. از ساعت ۱۹: ۲۶ تعداد ۲۶۴ عضو حاضر در سالن، اسامی انتخابی خود را به صندوق انداختند. بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری، شمارش آرا آغاز شد که تا ساعت ۲۱:۱۸ ادامه پیدا کرد. تعداد زیادی از حاضران حین شمارش آرا، سالن را ترک کردند.

اعضای اصلی، علی‌البدل و بازرس بر اساس تعداد آرا به این شرح اعلام شدند:

ابراهیم حقیقی               ۱۹۰ رای
مسعود سپهر                 ۱۵۰ رای
بهرام کلهرنیا                   ۱۴۶ رای
مصطفی اسدالهی           ۱۱۰ رای
مجید بلوچ                      ۱۰۵ رای

اعضای علی‌البدل
ایرج میرزاعلیخانی            ۸۹ رای
مریم افسر                        ۸۳ رای

بازرس
احمدی‌شیخانی               ۱۵۰ رای

منبع خبر: سایت رنگ مگزین

انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران انتخابات انجمن صنفی گرافیک ایران

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.