پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

جایزه هنری جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه

255

جایزه هنری جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه

جایزه جمیل، جشنواره  سالانه ی بین المللی هنر معاصر و طراحی (دیزاین) که از سنت اسلامی الهام گرفته شده ، به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت. این نمایشگاه که در سال 2009 در موزه البرت و ویکتوریا آغاز شد ، به جایگاه های مختلفی در سراسر دنیا در حرکته . اقتتاحیه آون در سال 2010  در شارجه به اجرا در اومد و امارات اولین مکانیه که بیش از یک بار به اون سفر کرده. تیم استنلی ، کیوریتور ارشد مجموعه های خاور میانه در موزه ویکتوریا و البرت لندن در این باره گفت: ” امارات خانه دوم جایزه جمیل  است. عملکرد شارجه در معرفی جایزه و برگزاری نمایشگاه با استقبال خوبی روبرو شد و ما از اینکه مجدد اون رو به امارات میاریم واقعا خوشحالیم.”
در بین اثار هنری نمایش داده شده در موزه شارجه ، اینستالیشن فرش بتنی هم نمایش داده شد  که در اون سنت های اسلامی شرق با زیبایی شناسی غرب تلفیق شده بودن. ایسنتالیشن  گفته شده که با 28 پنل ساخته شده بود و هر یک از پنل ها مختص یک حرف از الفبای عربی  است و برخی از اونها لایه هایی از ناکر که در حقیقت امضای کار طراح اون ، نادا دبز، است پر شده اند. در کنار گالری ، اثر هنری از خطاط عرب ، ناصر السالم ، قرار داره که در اون حروف هجی شده کلمات به شکل نوارقلب نشان داده شده اند. همچنین مجموعه ای از پیراهن هایی که از معماری استامبول تاثیر گرفته و دیک کایک ( برند لباس ترک )  برنده جایزه جمیل در ساب 2013 اون رو طراحی کرده نیز به نمایش گذاشته شدند.

بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه بازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجهبازگشت جمیل به موزه تمدن اسلامی شارجه

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.