پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز

191

داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز

پاویون عراق امسال در دوسالانه ی ونیز ، مساله ی ظهور دولت داعش و تاثیر سال های جنگ و ناپایداری سیاسی در کشور رو بررسی کرد. نمایشگاه ” زیبایی ناپیدا” با نمایش آثار 5 هنرمند عراقی داخل و خارج کشور به همراه نقاشی های پناهجویان عراقی که هنرمند فعال چینی آی وی وی – Ai Weiwei –  انتخاب کرده، ازطرف بنیاد رویا – Ruya Foundation –  بنمایش گذاشته شد.
هنرمندان پاویون عراق – لطیف الانی، آکام شیخ هادی ، حیدر جابر ، رباب غزول و سالم عطاصابری – اگرچه در حیطه های مختلف هنر مشغول به فعالیت هستن اما همه اونها به موضوع شرایط سیاسی کشور علاقه مندن. هنرمند بغدادی ، لطیف الانی ، متولد 1932 مجموعه ای از عکسهایی که اوایل زندگی حرفه ای اش گرفته رو به نمایش میگذاره. شیخ هادی 28 اثر عکاسی با موضوع تهدید آیزیس ( داعش ) و بحران پناهجویان رو به نمایش می گذاره، جبار مجموعه ای از آثار آبرنگ که بخشی از اون موضوع قربانیان داعش رو منعکس می کند ارائه میده، غزول بر اساس شواهد رسمی به جای مانده از جنگ 2003 عراق ، پرفورمنسی طراحی کرده ، و عطا صبری مجموعه ای از 100 طراحی رو که بر مشکلات حرفه ای هنرمندان در محیطی با زیربنای فرهنگی متزلزل اشاره داره، نشون میده. در تکمیل برنامه اصلی، نمایشگاه ” نشانی برای بقا ” که در اون، آثار قربانیان این درگیریها که از سوی بنیاد رویا ابزار طراحی و نقاشی در دسترس داشتند، به انتخاب آی-وی-وی به معرض نمایش گذاشته شد.همچنین تصاویر همزمان با این دوسالانه در کتابی منتشر شد.

داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز داعش و نمایشگاه هنری کشور عراق در ونیز

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.