پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تصویرسازی دیجیتال تعاملی در ایلاستریتور

0 148

پیشرفت در دنیای تصویرسازی دیجیتال

شرکت Astute Graphics که بخاطر تولید پلاگینزهای مختلف برنامه ادوبی ایلاستریتور به شهرتی جهانی رسیده، اینبار هم با یک برنامه جانبی جدید بنام Stylism، همه تصویرسازان دیجیتال رو خوشحال کرد. تصویرسازی در ایلاستریتور بصورت تعاملی از مواردی هست که کاربر بصورت همزمان با اصلاح دستورات میتونه نتیجه کار رو هم مشاهده کنه. در این پلاگینز بروی موضوع برداری که طراحی شده میتونین یک سری از جلوه های ویژه مثل سایه و نورپردازی رو انجام و روی شکل بصورت زنده، اسلایدرهایی رو تغییر بدین و فورا نتیجه رو مشاهده کنین.

این پلاگین امکان اصلاح افکتهایی مثل Drop Shadow  و Outer Glow رو بروی موضوع برداری فراهم میکنه. در ضمن همزمان میتونین با دستگیره های ظاهر شده بروی موضوع، حالت آمیختگی یا جابجایی در موضوع رو هم انجام بدین. یکی از مزایای دیگه این پلاگین امکان اصلاح خط دور و جلوه Contours  هست. البته بسیاری از این جلوه ها در برنامه کورل از پیش تعریف شده هست، اما طراحانی که با محصولات ادوبی ارتباط خاصی دارن، میتونن با این پلاگین برنامه ایلاستریتور خودشون رو مجهز کنن و تصویرسازی های خودشون رو راحتتر انجام بدن.
درباره کلیت برنامه ادوبی ایلاستریتور هم باید بگیم که این برنامه برای طراحی دیجیتال و بیشتر در زمینه طراحی کاتالوگ، بروشور، صفحات وب، آرم و تصویرسازی کودکان و سایر کارهای طراحی بسیار پرکاربرد هست. البته پلاگین هایی که برای این برنامه ارایه میشه، قدرت این نرم افزار رو از برنامه رقیبش یعنی کورل دراو هر روز بیشتر میکنه. البته هنوز بسیاری از کاربران ایرانی با برنامه کورل ارتباط بیشتر دارن، اما از لحاظ استانداردهایی که هر روز توسط شرکت ادوبی در جهان ارایه میشه، نرم افزار ادوبی ایلاستریتور آرام آرام جایگزینی کورل و به یک برنامه استاندارد طراحی گرافیک درحال تبدیل شدن هست. برنامه ایلاستریتور به علت ارتباطی که با سایر برنامه های ساخته شده توسط شرکت ادوبی داره، از لحاظ خروجی، مدیریت رنگ و استانداردهای طراحی به یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در سطح اروپا تبدیل شده و لازم هست که کاربران ایرانی هم برای بالاتر بردن سطح آثار خودشون، حتما با این برنامه آشنایی کافی رو داشته باشن.

تصویرسازی دیجیتال تعاملی در ایلاستریتور (1)تصویرسازی دیجیتال تعاملی در ایلاستریتور (2)

ارسال یک پاسخ