پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک

188

ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک

آخرین نمایشگاه هشام مالک در دبی ، ایلت (ilat) ، از افریقا الهام میگیره. اما این آثار به جای ثبت تصاویری کلیشه ای از طبیعت افریقا، قبیله ها و حیات وحش، سعی بر اون داره که فلسفه ی زندگی مردم افریقا رو نشون بده. مالک که در اصل هندیست، در بحرین به دنیا اومده و در هند و دبی بزرگ شده ؛ او تحصیلات عالی اش رو در کانادا انجام داده و در پراگ زندگی میکنه. اما علاقه ی اون به افریقا بهش انگیزه داد تا سفرهای زیادی به کنیا و تانزانیا داشته  و از نزدیک با قبیله هایی مثل سمبرو ، ماسای و گوسی در ارتباط باشه. نقاشی های اون رنگارنگ، همراه بافت های ترسیمی وانتزاعی هستن و همچنین براساس داستان های اسطوره ای خلق شدن که او از بزرگان قبیله شنیده و از بخاطر این ، عصاره ی باورها و سنت هایی که راهبر زندگی این مردم هستن رو به تصویر می کشه.
مالک در مورد تجربه اش اینطور میگه :” من در مورد افریقا خیلی مطالعه کردم اما می دونستم که نیاز به تجربه ی شخصی از فرهنگ اونجا دارم تا بتونم اون رو بروی بوم بیارم.اولین سفر من ناامید کننده بود چرا که به جاذبه های توریستی محدود شد. بعد از اون بود که از طریق موسسه ای در کنیا برنامه ای برای سفر خارج از شهرهمراه با مترجم ریخته شد و از این طریق تونستم با قبیله کوچیکی که از چند خانواده تشکیل میشد در ارتباط باشم.”

ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک ثبت عصاره ی فرهنگ آفریقا در آثار هشام ملک

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.