پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

درخشش آثار عکاس ایرانی، علی عالی ؛ در مجله معتبر Inprint

0 130

عکاسی خودآموخته و ترکیب با خلاقیت و ایده هایی نوین

ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت که به معرفی هنرمندان داخلی و خارجی مشغول هست، در ارتباطی موثر توانست با یکی از معتبرترین ماهنامه جهان بنام USA Inprint Magazine برنامه همکاری ایجاد نماید. این رویداد در جهت تبادل امور فرهنگی هنری و نیز معرفی هنرمندان ایرانی به فرای مرزهای ایران و با سرمایه گذاری شخصی این گروه انجام شده است. در برنامه های آینده پان آرت نیز معرفی سایر هنرمندان ایرانی که آثار شایسته ای را دارند در روال کار قرار خواهد گرفت.
مجله USA Inprint Magazine یکی از مطرح ترین مجلات فعال در زمینه هنرهای تجسمی هست که هر ماه به معرفی برترین هنرمندان، مصاحبه با فعالان هنر و رونمایی از آثار بزرگ هنری دنیا اقدام میکند. در نسخه شانزدهم از این مجله، شاهد حضور عکاس ایرانی، علی عالی؛ بودیم که با آثار مناسب خودش تحسین این مجله معتبر رو به همراه داشت تا جایی که مصاحبه ای کامل با این هنرمند انجام و در آخرین نسخه به چاپ رسید. این ماهنامه به دو صورت دیجیتال و قابل چاپ برای مشترکین عرضه و از سایت رسمی inprint-mag.com قابل تهیه هست.

علی عالی عکاس خودآموخته ای هست که فعالیت هنری خودش رو از بیست سالگی آغاز کرده و در سبک خودش همواره به دنبال نمایش زوایای پنهانی از ظاهر سوژه ها هست. در آثار به تصویر کشیده شده این هنرمند، نمایش مراسم آیینی، بررسی مفاهیم یک رویداد خاص و حتی رونمایی از تصاویر پرتره افراد کاملا مشهود هست. علاقه مندی به Ansel Adams در زمینه عکاسی از طبیعت، همینطور بررسی آثار Irving Penn در زمینه عکاسی پرتره و مشاهده آموزش های Joe McNally ، الهام بخش آثار این هنرمند هست.
علی عالی در سوال ماهنامه USA Inprint Magazine درباره اینکه چطور به ایده خلاقانه ای میرسید گفت: “به استثنای هنرسازی سفارشی ،هر کس بنا بر وجود عقاید و ایده های شخصی خودش شروع به خلق یک اثر میکنه  . الهام پذیری در اینجا نیاز به  محرک اولیه داره که در هر هنرمند باعث برداشتن گام اول میشه . همون طور که دیدن یک صحنه ساده از درماندگی یک انسان ممکنه در یک نویسنده به تالیف بهترین رمان دوران خودش منجر بشه  ، دنیای عکاسی هم فارق از این مساله نیست . محرک های اولیه برای من شاید جدا از تصاویر دنیای پیرامون , می تونه گوش دادن به قطعه ای از موسیقی و یا مواجهه با یک شعر تامل برانکیز باشه . مواجهه ای که مجبورتون میکنه همون حس رو در قالب یک عکس به تصویر بکشین.” علاقه مندان میتونن برای مشاهده سایر آثار این هنرمند از سایت رسمی ایشون به آدرس zigpha.com مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ