پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

یک ایرانی و تنها مدال طلای دوسالانه پوستر مکزیک

0 206

تنها مدال طلای یک رویداد هنری در سال 2014  برای یک ایرانی 

دوسالانه پوستر مکزیک ، بیست و پنج سالگی برگزاری خودش رو با گشایش نمایشگاه اصلی، چهل کارگاه آموزشی و تخصصی گرافیک و تصویر سازی، ساعت 4 در 28 اکتبر در شهر مکزیکو سیتی و شهر تاریخی فرهنگی مورلیا جشن گرفت. دبیر این دوسالانه از ابتدا تا بحال بر عهده خاویر برمودز بوده که نتیجه نهایی برندگان مسابقه رو یک ساعت قبل از گشایش نمایشگاه اصلی در یک نشست خبری با پخش فیلم کوتاه که از آثار برتر بود اعلام کرد.
این دوسالانه در چها ربخش: اجتماعی، فرهنگی، تبلیغاتی و موضوعی فراخوان پوستر داد که نمایشگاه آثار برگزیده در موزه فرانز مایر برپا شد. بخش موضوعی این دوره به اسراف سالیانه مواد غذایی در دنیا می پرداخت. به دلیل اهمیت این دوسالانه هیئت داوری از هشت کشور دارای اعتبار تشکیل شده بود که ریاست هیت داوران بر عهده نلو ولفنسون از کشور کانادا بود.
در ابتدا، در هر بخش، سی پوستر برگزیده در سایت رسمی این دوسالانه اعلام شد که در میان اونها نام هنرمندان ایرانی هم به چشم می خوردن.  سایت های ایرانی از جمله سایت رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران، اسامی هنرمندانی که آثارشان انتخاب شده بود رو پوشش داد. پس از برگزاری نمایشگاه و اعلام هنرمندان اول تا سوم هربخش، اسم یک ایرانی قرار داشت که در میان اسامی اعلام شده سایت نام برده شده نبود و این باعث تعجب میشه.
نام آن هنرمند امیر (بابک) بایرامی، برنده جایزه اول (مدال طلا، دیپلم افتخار و سه هزار و پانصد دلار) با پوستر ((فکر کنید بخورید هدر ندهید)) در بخش موضوعی این دوسالانه بود. قابل توجه هست که این بخش از دو گروه حرفه ای و دانشجویی تشکیل شده بود که بابک تنها برنده مدال طلای بخش موضوعی بود. نامی که در پوشش خبری سایت رسمی و تخصصی که مرجع هنرمندان این عرصه هست، نبود؛ اما برنده اول یکی از معتبرترین و مهمترین رویداد هنری در جهان شد.
حالا یک سوال پیش میاد که چرا یک سایت رسمی و تخصصی و مرجع این گرایش هنری از پرداختن به این موفقیت یک هنرمند ایرانی سر باز میزنه و اونرو بی اهمیت جلوه داده، در صورتیکه در موارد دیگه ای که افرادی حتی برنده جایزه اول نبودن اینگونه عمل نکرده؟

پوستر: “فکر کنید،بخورید،هدر ندهید”

یک ایرانی و تنها مدال طلای دوسالانه پوستر مکزیک

 

ارسال یک پاسخ