پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مروری بر نشانه های حسین حجتی فرید در هفته گرافیک

0 200

همزمان با هفته گرافیک و برپایی نمایشگاهی از نشانه های حسین حجتی فرید

همزمان با هفته گرافیک، نمایشگاهی با عنوان”مروری بر نشانه های حسین حجتی فرید” در گالری فرهنگسرای شفق برگزار گردید. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1393 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شفق برگزار شد. حسین حجتی از دلایل برگزاری چنین نمایشگاهی سخن به میان آورد و یادآور شد: طراحی نشانه یکی از عناصر اصلی طراحی هویت بصری یک سازمان است که جایگاه مهمی در حیطه طراحی گرافیک دارد. این مهم مستلزم به توجه بیشتر طراحان بوده و یکی از وظایف مهم طراحان گرافیک برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع نشانه است، چرا که این مقوله از طراحی گرافیک بسیارمظلوم واقع شده که حتی جایگاهی در برنامه های هفته گرافیک ایران ندارد و حتی می توان نمونه آن را در تعداد معدود برگزاری چنین نمایشگاهی با چنین موضوعی نسبت به دیگر مباحث گرافیک اشاره کرد.

حجتی فرید در ادامه از برنامه های آینده کاری خود سخن گفت و اعلام کرد در شماره بعدی این مراسم با دعوت از پیشگامان این حرفه نشست های تخصصی و کاربردی تری در زمینه طراحی نشانه صورت خواهد گرفت. در ادامه، جناب آقای اسدالله چهره پرداز به ایراد سخن در زمینه طراحی نشانه پرداختند ونشانه را شناسنامه دیداری یک (نام) دانستند. همچنین در این مراسم آثاری از زنده یاد مرتضی ممیز، اسدالله چهره پرداز، حسین حجتی فرید مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین با در پیش بودن روز معلم، طی مراسمی از استاد گرانقدر، جناب آقای اسد الله چهره پرداز برای سال ها فعالیت ارزشمند در زمینه طراحی گرافیک قدردانی به عمل آمد.

لازم به ذکر است این مراسم با همکاری صمیمانه فرهنگسرای شفق،دانشگاه انقلاب اسلامی تهران و گروه تصویر گران نوگرای ایران صورت گرفته است. این نمایشگاه تا روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1393 از ساعت 9 الی 19 در گالری فرهنگسرای شفق دایر می باشد.

 

 [justified_image_grid ids=”2978,2979,2980,2981,2982,2983,2984,2985″]

ارسال یک پاسخ