پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

معرفی کتاب: Becoming a Successful Illustrator

0 300

این کتاب به شما میگه که برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در زمینه تصویرسازی به چه چیزهایی نیاز دارید. حتی اگه در زمینه تصویرسازی دارای مدرکی هستید یا ادعای بالابلندی دارین، بازهم این کتاب به شما کمک هایی میکنه. در کتاب “موفقیت در تصویرسازی” شما تکنیکهایی رو یاد میگیرید که برای کامل شدن مهارتهاتون لازمه.
کتاب توسط اتحادیه تصویرسازان و بوسیله دو نفر از طراحان مشهور بنام های Derek Brazell و Jo Davies در شش قسمت تعریف شده. در هر قسمت از کتاب شاهد این موضوع هستیم که شما چطور میتونین یک کار تصویرسازی موفق انجام بدین. حتی شیوه هایی برای تجاری کردن کار طراحی و پرزنت کردن آثارتون هم گفته شده. چون از مخاطبان اصلی کتاب، طراحان آزاد یا Freelance Designers ها هستن.

پان آرت
در قسمتهای مختلفی از کتاب، بغیر از تصویرسازی به نکته‌های مهم دیگه ای هم اشاره شده. فرض کنید اثری خلق کردین و حالا قصد تجاری کردن این اثر رو دارین. در کتاب شیوه های مختلفی مثل کاربرد تصویرسازی در مدلینگ، چاپ بروی تی شرت و حتی تزیین وسایل منزل با طرح شما هم گفته شده که منبع درآمدی از کارهاتون رو بتونین بدست بیارین.
در قسمت اول از کتاب به شرح تفاوتهای درک شما از تصویرسازی و بیان این هنر در هنرهای زیبا پرداخته و خیلی جالب گفته میشه که تصویرسازی چه تعریفی در هنر داره و اینکه هر اثری رو نمیشه تصویرسازی گفت.
در قسمت دوم معرفی هایی انجام میشه تا خلاقیت شما در تصویرسازی رو بیشتر کنه. این تکنیکها از معرفی سایتهای معروفی مثل  Behance   گرفته تا معرفی تصویرسازان معروف انجام شده. اگر چه خود نویسندگان کتاب هم کارهای جذابی دارن و نگاه کردن به اونها واقعا روی شما تاثیر میگذاره. البته باید به یاد داشته باشیم سبک تصویرسازی در ایران خیلی متفاوت تر از آمریکا و اروپا هست و احتمالا در موارد نظر شما متفاوت از نظر نویسندگان باشه. حتی امکان داره برخی از آثار رو رد بکنین و بگین که کار ما قوی تره. بله، درسته. هنر مرزی نداره و شما هم میتونین نظرات پرمغز خودتون رو اعلام بفرمایید.
در قسمت سوم و چهارم تکینکهای تجاری سازی اثر معرفی شده. اگر بحث  Art for Art رو کنار بگذاریم، هر کسی دلش میخواد که فروش خوبی از آثارش داشته باشه و به پول خوبی برسه. در این قسمت از کتاب؛ روشهای فروش، تجاری کردن اثر و نحوه ارائه کار ذکر شده. برای مثال بازکردن یک اکانت در سایت Twitter و نوشتن شعار تبلیغاتی برای فروش محصولات شما بدرستی بیان شده. همینطور قوانین فروش در AOL و گرفتن License برای آثار اونقدر مهم هست که یک قسمت به اون اختصاص داده شده.
در دو قسمت انتهای کتاب به معرفی آثار مطرح در زمینه تصویرسازی پرداخته شده. آثاری که هم ایده نابی داشتن و هم از لحاظ فروش در رده بهترین آثار هستن. این قسمت از اونجایی مهمه که گاهی اثر ارایه شده خیلی حرفه ای هست، اما بخاطر بازاریابی نامناسب و یا زمان فروش در فصلی نامناسب با شکست تجاری مواجه شده. پس باید بخاطر داشت هدف از ایجاد یک اثر هنری علاوه بر برآورده کردن نیازهای روحی و هنری یا بقول خیلی از دوستان بالا بردن فرهنگ جامعه، فروش مناسب اون اثر و درآمدزایی هم هست.

[justified_image_grid ids=”616,617,618,619″]

[do action=”test” pagenum=”51″ title=”نسخه هشتم”/]

ارسال یک پاسخ