پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

معماری لهستانی و ارتباط دفاتر کاری با یک پل معلق

199

معماری لهستانی و ارتباط دفاتر کاری با یک پل معلق

جدایی از طبیعت، نور خورشید و هوای تازه که خیلی از ماها در محل کارمون تجربه می کنیم باعث شده تا کار کردن دلگیر و خسته کننده بشه. دفتر معماری زالوسکی یک شرکت معماری لهستانی که ایده ی عجیبی و خلاقانه‌ای داره که می‌خواهد به واسطه‌ی آن‌ها همه‌ی این مشکلات رو حل کنه. یک گذرگاهاه مار پیچ کم عرض در فضای باز که دفاتر کاری رو به هم وصل می‌کنه و به کارمندان اجازه میده تا روی سطح سبز و پوشیده از چمنش قدم بزنن.
این مسیر معلق روی بالای حیاط قرا گرفته و از همه‌ی جهت‌های اطراف محاط میشه. این گذرگاه باریک، یک راه جالب پیچ در پیچ پوشیده از چمنی رو خلق کرده که یک عملکرد دیگه هم داره. این گذرگاه با 80 سانتی متر (31 اینچ) عرض، جلوی کم‌ترین میزان ممکن از نور خورشید رو می‌گیره و اجازه میده که نور به خوبی به حیاط پایین برسه. نکته‌ جالب دیگه این هست که سطح زیرین این مسیرها شبیه آینه هست و زمانی که کسی از حیاط، بالای سرش رو نگاه می‌کنه، تصویر سبزی که از حیاط روی این سطوح افتاده رو می‌بینه. ممکنه این ایده به خاطر پیگیری‌ها و دریافت مجوز های ساختمانی لازم،  اجرای دشواری داشته باشه اما احتمالن کارمندان سراسر دنیا از این ایده استقبال می کنن.

معماری لهستانی و ارتباط دفاتر کاری | پان آرت معماری لهستانی و ارتباط دفاتر کاری | پان آرت معماری لهستانی و ارتباط دفاتر کاری | پان آرت

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.