پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نگاهی به نقاشی هایی فیگوراتیو و طبیعت گرایانه از علی گلستانه

0 576

نگاهی به نقاشی هایی از علی گلستانه

نمایشگاه انفرادی هنرمند سرشناس، علی گلستانه ، در دبی گزیده ای از آثار ایشون در مقاطع مختلف زندگی حرفه ایش رو نشون میده. این آثار نقاشی های فیگوراتیو و نقاشی از منظره  با مدادرنگی یا گواش روی کاغذ و یا رنگ روغن روی بوم رو شامل میشن. در ورودی گالری، پوسترها و کارت های دعوتی از نمایشگاه های او در گالری های مختلف، مربوط به سال های پیش از 1960 م. به نمایش گذاشته شده اند. شقایق عربی ، کیوریتور این نمایشگاه می گوید: “طراحی ورودی به این شکل نوعی بازآفرینی ورود به خانه ی هنرمندهست. اگرچه او در کلان شهری شلوغ مثل تهران زندگی می کنه، اما خونه آجر نمای او در کوچه ای باریک از شهر از فضای شلوغ  و مدرن آسمون خراش های شهر جدا شده. به محض ورود به  این خونه سنتی ایرانی، آرامش رو حس می کنید و این حس آرامش در نقاشی های او هم منعکس شده. هدف ما ازبازآفرینی اینجا به شکل خونه او، القا کردن حسی محیطی بود که هنرمند در اون کار می کنه و حالا موضوع اصلی نقاشیهاش قرار گرفته .”
عشق این هنرمند برای نقاشی از محیط بیرون از خانه در بسیاری از منظره هایی که از سال 1990 م. کشیده منعکس شده که شامل نقاشی هایی از کوه ها، جنگل ها و محیط های صنعتی اطراف تهران هم می شه .آثار واقع گرایانه زیبایی طبیعت و همچنین صحنه هایی از زندگی روزمره در شهر رو به تصویر می کشن. در کنار آثار نمایش داده شده، همچنین آثار پر شوری  در مورد گلهای زنبق، رز و سایر گل ها وجود داره. علاقه ی پایدار هنرمند برای کشیدن فرم زنانه نیز در نقاشی های فیگوراتیو او در دوره های مختلف منعکس شده.
بسیاری از نقاشی های اخیر گلستانه  مداد روی کاغذ هستن که محیط اطراف هنرمند رو نشون میدن و شامل نقاشی از اتاقهای مختلف خانه اش، صندلی مورد علاقه اش و چشم انداز بالکنش در فصل های مختلف میشن. توجه هنرمند به جزئیات و رنگ های روشنی که در این نقاشی های واقع گرایانه به کار برده، بیانگر لذت فراوانیه که او از فعالیت هنری اش کسب میکنه.

نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه نمایشگاه نقاشی علی گلستانه

ارسال یک پاسخ