پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری

0 466

نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری

هروقت که یکی از نقاشی‌های هایپررئال رو می‌بینم با خودم می‌گم این بهترین هست، اما چند وقت بعد اثر یک هنرمند دیگه رو می‌بینم و باز شگفت‌زده می‌شم. این بار نوبت آثار نقاش آمریکایی، ییگال اوزری‌ هست. خودم به شخصه هنوز باورم نمی‌شه که چهره‌ی زنانی که اوزری می‌کشه عکس نیستن.
هیچ شکی وجود نداره که ییگان اوزری نقاشی هایپررئال رو به سطح بالاتری ارتقاء داده. کارهای این هنرمند که با کیفیت عکس کشیده می‌شن انقدر ماهرانه ترسیم شدن که شما نمی تونید حتی یک رد قلم رو بروی آن‌ها ببینید. وی برای شروع کارش اول از جایی که دیده نشه از صورت زنان زیبا در حالات طبیعیشون عکس می‌گیره. وقتی که به استودیو خودش برمی‌گرده تصویر را با فتوشاپ روتوش می‌کنه و از آن‌ها پرینت می‌گیره تا از آن‌ها به عنوان طرح استفاده کنه. اوزری روزها وقت صرف می‌کنه تا عکسی که گرفته را با رنگ روغن روی بوم ترسیم کنه.
این هنرمند 20 سال هست که ساکنن نیویورکه و از نقاشان پیش رافائلی قرن نوزده انگلستان الهام گرفته که در آثارشون طبیعت رو گرامی می‌داشتن. آثار وی به صورت گسترده‌ای در اروپا و آمریکا به نمایش درآمدن. برخی از آثار این هنرمند در کلکسیون همیشگی موزه‌ی آلبرتینا در وین، موزه‌ی هنری نیویورک و موزه‌ی هنرهای رئال شرینگا در هلند در معرض دید عموم قرار دارند.
در سال 2009 وی مجموعه‌ی خودش رو به نام “آرزوی آنیما” را در گالری مایک ویس نیویورک به منظور بزرگداشت تفکر کارل گوستاو یانگ درباره‌ی ماهیت ناخودآگاه و حقیقی انسان به نمایش گذاشت. مدل‌هایی که وی برای این مجموعه از آن‌ها نقاشی کشید زنان بین نوجوانی و جوانی که آسیب‌پذیر بودنشان را در قالبی رویاگونه به تصویر کشیده. اوزری بر این باور هستکه در دنیای پرخشونت امروز بایه به دنبال رمانتیسیسم و رهایی بود؛ و این همون چیزی هست که در نقاشی‌هاش به وضوح احساس می‌شه.

نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری نقاشی های هایپررئال از ایگال اوزری

ارسال یک پاسخ