پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نمایشگاه نقاشی آثار خورشید عالم سلیم در نگارخانه هوم

0 121

خورشید عالم سلیم رازهای نهفته طبیعت را بارنگدانه هایش قابل لمس می کند (اد مک کورمک)*

“خورشید عالم سلیم” هنرمند 63 ساله آمریکایی  با تبار شرقی است. او به نسل مدرنیستهای آمریکایی تعلق دارد؛ نسلی که غایت هنر را در استحاله و دفرماسیون فرم می دانند. گرچه در نظر ما دوره هنرمدرن پایان پذیرفته اما درخشش آن هنوز در چشمان نسل پایه گذارش وجود دارد و آن را و گرامی می دارند؛ همانطور که در مانیفست پیروان این سبک موجود است آنها به دنبال هیچ دغدغه اجتماعی سیاسی و فلسفی نیستند بلکه فرم و رنگ، تمام ثروت و دستاوردشان است. آثار این هنرمند ارزشمند به دنبال یافتن حس و روح طبیعت است. او با چشمان و ابزار فرم و رنگش نمودی از بازتاب طبیعت را در درونش به نمایش می گذارد. این نمایشگاه حرکتی صنفی و ارزشمند است که در پاسخ به برگزاری نمایشگاه هنرمندان گالری هوم در نیویورک  انجام شده است. نمایشگاهی که فرصتی ارزشمند بود تا آثار هنرمندان جوان ایرانی در فضایی جدید در آن سوی مرزها تنفس کند.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی: جمعه 20 تیر ماه ساعت 4 تا 8
بازدید در روزهای هفته به جز جمعه ها از ساعت 5 تا 8 شب  |   نمایشگاه تا 31 تیر ادامه دارد .
آدرس: خ قائم مقام فراهانی روبروی بیمارستان تهران کلینیک کوچه چهارم . پلاک 2. طبقه اول . نگارخانه هوم

من باطبیعت زندگی می کنم همه چیز در طبیعت می تواند منبع الهام من باشد حتی کوچکترین ذره مثل  افتادن یک قطره شبنم از روی  یک برگ. گفتگوی ابرهای سفید در  آبی آسمان. تجربیات من می تواند بسیار غیرمنتظره و متفاوت باشد.گاهی با رنگهای درخشان و گاهی بلعکس. من الهام از طبیعت را با زبان خودم تجربه می کنم و شعری جدید را از آن می سرایم. هر اثر هنری اصیل با بداهه ارتباط دارد و اثری که از قبل برنامه ریزی شده باشد اصالت خود را از دست می دهد. زمانی که من نقاشی میکنم حس خود انگیختگی و بیم و امید را د ر درونم تجربه می کنم و تلاش می کنم آنرا انتقال دهم. در هنر من منطقی وجود ندارد. باری زندگی من یک نمایش شورانگیز از لحظه های پرشکوه طبیعت است؛ مانند موجی بلند که در دریا بلند می شود و فرو می افتد.  ناگهانی، مصمم و پرشکوه  |   خورشید عالم سلیم

* اد مک کورمک یکی از منتقدین صاحب نام آمریکایی است که مصاحبه های اندری وارهول را منتشر کرده و در آمریکا مصدر حرکتهای ژورنالیستی در نشریات نیوویرک دیلی و دیگر نشریات مهم آمریکا در زمینه هنربوده است.

نمایشگاه نقاشی آثار خورشید عالم سلیم

ارسال یک پاسخ