پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نمایشگاه نقاشی مت رایدر از حیوانات در حال انقراض

0 246

نمایشگاه نقاشی مت رایدر با موضوع حیوانات در خطر انقراض در دبی

وقتی آثار مت رایدر را می بینید، اول فکر می کنید که خطوطی هستن که با رنگ مشکی روی بوم کشیده شدن. اما زمانی که با دقت به تابلوی “پنج غول پیکر” نگاه می کنین تصویر پنج حیوان عظیم الجسه ی آفریقا را در آن می بینین که از میان تاریکی بیرون میان. مجموعه ی “سیاه” تازه ترین مجموعه ی رایدر در قالب نمایشگاه نقاشی هست که از سال گذشته شروع به کشیدنشون کرده، زمانی که این هنرمند خواندن کتابی از نیک برندت درباره ی وضعیت اسفبار فیل ها در آفریقا را به اتمام رساند.
وی درباره ی این تابلو می گه: “این داستان واقعاً تلخ هست، بنابراین تصمیم گرفتم که حیوانات درون این تابلو را با رنگ سیاه بکشم و با خلق از تکنیک های تازه این موجودات را در دل سیاهی بکشم”. گفتنی هست که این هنرمند درصدی از فروش آثارش در این نمایشگاه را به بنیاد زندگی – بنیادی غیر انتفاعی که برندت آن را با هدف کمک به حیوانات در حال انقراض در سال 2010 تاسیس کرد- اهدا کرده.
علاقه ی رایدر به حیوانات، به ویژه آن هایی که بزرگ و قوی هستن، از شش سال پیش و زمانی که برای دیدنشون در طبیعت وحشی به کنیا رفته بود آغاز شد. “همیشه عاشق حیات وحش بودم، اما اون سفر درد من را نسبت به این مساله تغییر داد و از اون به بعد با علاقه ی بیشتری حیوانات را نقاشی کردم”. این هنرمند بریتانیایی که در سال 2005 به دبی نقل مکان کرد استعداد ویژه ای در کارهای رئال دارد، اما قبل از این پروژه همیشه به این توانایی خودش به چشم یک سرگرمی نگاه می کرد.

نمایشگاه نقاشی مت رایدر نمایشگاه نقاشی مت رایدر نمایشگاه نقاشی مت رایدر نمایشگاه نقاشی مت رایدر نمایشگاه نقاشی مت رایدر

 

 

ارسال یک پاسخ