پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

پایان اولین دوره MBA در مدیریت برند در “ایده”

0 223

با همکاری دانشگاه EMU ترکیه و انجمن مدیریت ایران: پایان اولین دوره MBA در مدیریت برند در “ایده”

مدرسه تبلیغات «ایده» با برپایی دوره MBA در مدیریت برند گامی بلند در عرصه آکادمیک برندسازی در ایران برداشت. این موسسه آموزشی برای اولین بار در ایران دوره MBA را با پذیرش 33 هنرجو برگزار کرد تا مقوله برندینگ را به صورت علمی در کشور دنبال کند. در طی این پروسه تربیت مدیران برندینگ؛ طی فرآیندی کاملا علمی و کاربردی، هنرجویان توسط اساتید برجسته بین‌المللی و داخلی آموزش دیدند و به فارغ اتحصیلان مدرک معتبر بین‌المللی از سوی دانشگاه EMU ترکیه و انجمن مدیریت ایران اعطا شد.
دوره MBA که تحت لیسانس دانشگاه EMU در ایران در مدرسه تبلیغات «ایده« برگزار شد از مهرماه سال 1392، طی 90 ساعت و در مدت 6 ماه هنرجویان را با مبانی کاربردی در عرصه برندینگ آشنا و با ارائه پروژه‌های برندسازی در پایان دوره، اولین دوره MBA در مدیریت برند به کار خود پایان داد.

در این دوره که از اساتید مطرح در زمینه‌های گوناگون علم برندینگ بهره می‌برد. پروفسور عثمان کاراتپه (Prof. Dr. OSMAN KARATEPE)، دارای دکترای DBA و هفدهمین پژوهشگر بازاریابی اروپا،  پروفسور حسین ارسلی (Prof. Dr. HUSEYIN ARASLI) فوق لیسانس MBA  و استاد برندسازی درون سازمانی و استراتژی‌های  رهبری، پروفسور اوران آکوسای(prof. Evran Akosoy) استاد برندسازی در دانشکده استانبول و مشاور بازاریابی شرکت‌های (shell) و (BP) به همراه دکتر فرزاد مقدم دکترای تبلیغات با گرایش مدیریت برند، دکتر محمود  محمدیان دکترای تخصصی مدیریت بازاریابی و استاد بازاریابی و تبلیغات، پیام بلوریان کرد کارشناس بازاریابی و تحلیل‌گر بازار برند، سام نفیسی مدیر پروژه‌های تبلیغاتی و کپی‌رایتر و آرش سلطانعلی استاد برجسته مدیریت هویت برند به آموزش هنرجویان پرداختند.

در این دوره به صورتی کاملا کاربردی، شرکت‌کنندگان با بررسی نمونه‌‎های موفق برندسازی در جهان، به تحلیل مفاهیم پایه‌ای ارتباط با مشتریان آشنا شدند و سپس به صورت کاملا مدون و علمی بر مفاهیمی چون مدیریت برند، ایجاد تمایز در برند، DNA برند، احساس برند، مدیریت پورتفولیوی برند و چگونگی خلق یک برند تسلط پیدا کردند. در پایان این  دوره نیز که به مبحث مدیریت پروژه در برندسازی اختصاص داشت هنرجویان پروژه‌های خود را ارائه کردند.
در این دوره که هنرجویانی از میان روسای شرکت‌ها، مدیران بازرگانی، برنامه ریزی، فروش، روابط عمومی و تبلیغات حضور داشتند. کیوان رحمانی، ندا زمان زاده، فاطمه رضایی آتش بیگ، پژمان قهرمانی، محمد حسین عناصری، سید حبیب پاشا جبلی، مونا صفایی زاده، حمید شیخ حسنی، رضا حسینی اصفهانی، بهروز شیخ رودی، دکتررسول بابائی، علی فرح آبادی، مهرداد منفرد، آریا بنی صدر، حمید فلاح پور، سروش خداوردی، محمود خراسانی، مجتبی کریمی، آرش محبی، علی حیدری، رخشنده آقاجانی، امیر صفایی، احسان بمانی، گویا خاکسار، عادل دهدشتی، ماندانا درخشانفر، پژمان پاکدامن، علیرضا جعفری، رضا حسینی، فرحناز زهتاب تبریزی، امیرپاشا سروی، روزبه قنبری، آناهیتا جلوه موفق به اتمام این دوره تخصصی شدند و مدارک دانشگاه EMU ترکیه و انجمن مدیریت ایران را کسب کردند.

با اجرای موفق اولین دوره MBA در مدیریت برند توسط مدرسه تبلیغات «ایده» امید است این دوره بتواند نقش مهمی در تقویت نیروهای کارشناس و اجرایی برندینگ در ایران داشته باشد. همچنین استمرار این دوره‌های تخصصی می‌تواند رشد و تعالی برندهای ایرانی را رقم بزند، موضوعی که در سال‌های گذشته و از زمان پیدایش این نگرش در ادبیات اقتصادی کشور، خلا برخورد علمی با موضوع برندینگ و عدم وجود نیروهای کارشناس در این زمینه به شدت احساس‌ می‌شد. حال یک مدرسه تخصصی در کشور با همکاری اساتید جهانی در پی رفع این نقصان است که می تواند با حمایت بیشتر گام‌های بلندی را در زمینه برندسازی ایرانی ایفا کند.

دوره های برند مدرسه ایده

ارسال یک پاسخ