پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری

0 232

ساخت طرح‌های منحصر به فرد هنری با پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی به هنرمندان کمک کرد تا کاری را که پیش‌تر ناممکن بود رو به انجام برسونه. ام.جی یک نقاش رنگ روغن باتجربه هست که تونسته اشکال خارق‌العاده و منحصر به فردی رو به صورت یک پارچه  از نقاشی هاش درست کنه. این هنرمند که همیشه در پی زیبایی و درک و خلق آن بوده و در این راه تلاش‌های بسیاری کرده، خودش رو به چالش کشید تا ببینه پیشرفت روزافزون تکنولوژی تا چه اندازه میتونه در ارتقاء هنر سهیم باشه. نتیجه‌ی این چالش، باور اون رو به استفاد از فن‌آوری به روز در خلق آثار هنری بیشتر کرد. :‌”زمانی که ما صرف درست کردن چای صبحانه یا چیدن میز شام و یا آماده شدن قبل از بیرون رفتن می کنیم، می‌توان با دیدن، یک شیئ زیبا را به یک لحظه تفکر تبدیل شود. کاری که من می‌خواهم انجام بدهم اضافه کردن احساس خوب به زندگی روزمره‌ی انسان‌ها است”.

زندگی ام.جی به عنوان یک نقاش رنگ روغن فرایند خلاقانه‌ی دیگه ای رو طی می‌کرد، ایده‌هایش به صورت یک مفهوم در ذهنش شکل می‌گرفتن و در هیچ قالب خاصی قرار نمی‌گرفتن. برای مثال در مجموعه‌ی نقاشیهایی که با نام “ابدیت” داشته، مرزها رو با کشش و پیچش و خم کردن به چالش کشیده است. نقاشی “ابدیت شماره 16” که یک حلقه است که به دور خودش و انگشت کسی که آن را پوشیده پیچیده، به صورت سه بعدی ساخته شده (http://www.sloris.com/index.php/shop/jewelry).
انعطاف‌پذیری تولید با پرینترهای سه‌بعدی این امکان رو فراهم کرد تا سایت sloris جایگاه ایده‌آل فروش این محصول باشه. در روش‌های سنتی تولید برای به صرفه بودن، باید از هرچیز صدها و یا حتی هزاران عدد ساخته می‌شد که سبب میشه برای تولید هر چیز زمان بسیاری صرف بشه. اما استفاده از پرینترهای سه بعدی،  راهکاری هست برای تولید در تعداد اندک با دقت زیاد و در نتیجه بهینه کردن زمان و هزینه.

از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری از رنگ روغن تا چاپ با پرینتر سه بعدی آثار هنری

ارسال یک پاسخ