پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گزارشی از نمایشگاه آرت دال در نگارخانه ایده پارسی

0 115

نگارخانه ایده پارسی و عروسک های تک ساختی، جلوه ای از هنرهای گوناگون

نمایشگاه آرت دال در نگارخانه ایده پارسی روز 26 اردیبهشت ماه گشایش یافت . آرت دال عروسک های تک ساختی است که اولین بار است در نمایشگاهی در ایران به معرض دید عموم گذاشته میشود، ولی سبک و هنر ساخت این عروسک ها از سالها پیش در خارج از ایران رواج داشته است . هنرمند در این نمایشگاه سعی داشته تا فضای ذهنی خویش را در قالب عروسک هایی سه بعدی به نمایش بگذارد.
خانم رجبی دکترای زبان انگلیسی است و متولد 1360 ، ورود به عرصه هنر را با طراحی و نقاشی شروع کرده است و با علاقه ای که به کارهای پیکاسو داشته به سبک کوبیسم نقاشی میکرده است. پس از آن شیفته اکشن آرت شده و با گرایش هایی به جاکسن پولاک این هنر را ادامه داده است. ولی در حقیقت او یک داستان پرداز است ، ذهن او برای هر اتفاق داستانی می سازد و پر است از شخصیت هایی که با آنها زندگی میکند.

علاقه خانم رجبی به رنگها ، طراحی لباس ، مجسمه سازی و … باعث شد تا او پس از مدتی نقاشی کردن ، تصمیم بگیرد تا شخصیت های ذهنی خود را در قالب عروسک هایی بسازد. با تحقیق در مورد آرت دال  و بررسی جنبش این هنر در جهان روش ها و متریال های ساخت عروسک ها را پیدا می کند و بدین ترتیب مجموعه عروسک ها ساخته میشوند . علاقه او به جزییات و طراحی گریم ، لباس و نوشتن یک داستان برای هر عروسک از ویژگی های کارهای او در این نمایشگاه می باشد .

 [justified_image_grid ids=”3383,3384,3390,3385,3386,3387,3388,3389″]

ارسال یک پاسخ