پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

ادوبی ایلاستریتور در دنیای واقعی

0 118

در وصف برنامه LiveSurface، تنها باید یک چیز رو گفت: فوق العاده!. با دوستان تیم پآن آرت زمانی که داشتیم با این برنامه کار میکردیم، هیجان دیدن اثر طراحی شده در یک دنیای واقعی به تک‌تک افراد گروه شوک وارد میکرد. فرض کنید طراحی برای یک بیلبورد رو انجام دادین. بهترین نوع پرزنت اثر این هست که فایل طراحی شده رو مونتاژ کنید بروی یک تصویر بیلبورد که قبلا در خیابان و یا منطقه‌ای واقعا عکاسی شده. اما باید پرسپکتیو، نورپردازی و کلی المان دیگه رو اصلاح کنین تا واقعی بودن کار بهتر نمایان بشه. برنامه LiveSurface یک پلاگینز برای ادوبی ایلاستریتور هست که فایل طراحی شده شما رو بروی تصاویری از آرشیو انتقال میده و اونرو در دنیای واقعی شبیه سازی میکنه. بسته بندی، بیلبورد، جلد کتاب، ماگ و حتی طرح روی تیشرت رو فقط کافیه که طراحی کنین و با این پلاگینز اونرو بدون هیچ دردسری بروی موضوعی واقعی در مکانی واقعی مونتاژ کنین. در ضمن عوامل نور و پرسپکتیو و مسائل دیگه، خودشون کار رو برای شما بصورت خودکار انجام میدن.
از اتفاقات جالب دیگه در این برنامه ارتباط با طرح هایی هست که بروی جلد کتاب قرارداده میشه. براحتی میشه قسمتی از لوگو که روی جلد هست رو بصورت برجسته مثل زمانیکه از کلیشه استفاده میکنین شبیه سازی کرد. در مورد بسته بندی هم اتفاقات جالبی میفته و میشه طرح رو بصورت سه بعدی چرخوند. پس لذت پرزنت آثار رو در دنیای واقعی بدون ترک ایلاستریتور از دست ندید. این پلاگینز برای سیستم عامل مکینتاش طراحی شده و از سایت شرکت تولید کننده قابل دانلود هست. در ضمن نمونه های آرشیوی مختلفی مثل بیلبورد، انواع بسته بندی، کتاب در زوایای مختلف، کتابهایی که در یک سالن چیدمان شدن و کلی نمونه دیگه برای مونتاژ کردن تصویر بصورت مجازی برای خرید کاربر آماده شده.
از مزایای دیگه این برنامه میتونیم به کیفیت فوق العاده بالا در خروجی، رندر سه بعدی با امکانات نورپردازی، قابلیت اصلاح مجدد لینکها بصورت زنده و آرشیوی حرفه ای از عکسهای مناسب برای مونتاژ آرتورک اشاره کنیم.

ایلاستریتور در دنیای واقعی

ارسال یک پاسخ