پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

شبیه سازی حرفه ای تصاویر آنالوگ در فتوشاپ

0 192

خاطره انگیر کردن تصاویر بصورت آنالوگ در فتوشاپ

برنامه های جانبی بسیاری برای فتوشاپ تولید شدن. پلاگینزها در فتوشاپ نصب میشن و جلوه های ویژه ای رو بروی تصاویر خلق میکنن. در این بین حضور شرکتی بنام Alien Skin و تولید پلاگینزهای مختلف برای فتوشاپ بسیار امیدوار کننده هست. ایجاد جلوه های آتش، نور، شعله، دود، پوست و بافتهای ویژه از جمله افکتهایی هست که در این برنامه بسیار دیده شده. در آخرین نسخه از برنامه های این شرکت شبیه سازی عکاسی آنالوگ بروی تصاویر دیجیتال بسیار ماهرانه انجام میشه.
تصاویر آنالوگ بخاطر مدت زمانی که در تاریکخانه عکاسی در ظهور بودن و همینطور امولسیون های خاصی که برای تصاویر استفاده میشد، همیشه جلوه ای خاص داشتن. نویز ویژه ای که بروی تصاویر بود همیشه یادآور قدمت و شکوه خاصی بوده تا اونجایی که بسیاری از مسابقات عکاسی هم هنوز به شیوه آنالوگ انجام میشه. در هر صورت پلاگین جدید مجموعه بسیاری از افکتهای دوربین های دیجیتال رو ایجاد میکنه. جالبی این برنامه ایجاد جلوه هایی در کیفیت فوق العاده بالاهست که شبیه سازی بصورت خاصی انجام بشه.
در نسخه ششم این پلاگینز که Exposure نام داره و با شعار “تصویر دیجیتال، روح آنالوگ” به بازار ارایه شده، شبیه سازی فیلمهای مختلف با نویزهای متنوعی، ایجاد بوکه، ترکیب فوکوس و عمق میادین متفاوتی به صورت مناسبی ارایه شده. همچنین امکان نصب بروی ویندوز، مکینتاش، لایت روم و اپرچر نیز فراهم شده.

ارسال یک پاسخ