پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

موفقیت عکاس ایرانی در مسابقه عکاسی فرانسه Px3

0 236

موفقیت آی تای شکیبافر عکاس ایرانی در مسابقه عکاسی فرانسه Px3 

آثاری از عکاس ایرانی موفق به کسب جوایزی در گرایش‌های مختلف موضوعی هشتمین دوره‌ی مسابقه عکاسی فرانسه  Px3 شد. این مسابقه که با نام کامل Prix de la Photographie, Paris شناخته می‌شود هر سال در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) به میزبانی پاریس برگزار می‌شود و هر بخش شامل شش دسته‌بندی‌ محتوایی شامل خبری، طبیعت، فاین آرت، پرتره، تبلیغاتی و کتاب عکس است و هر کدام از این دسته‌بندی‌ها گرایش‌های موضوعی خاصی را دربرمی‌گیرند و دارای رتبه‌بندی‌های جداگانه هستند که جوایز بسیار پرشماری را در برمی‌گیرد. در این میان مجموعه عکسی از آی‌تای شکیبافر به نام روح پنهان  موفق به کسب یکی از ۱۲ مدال نقره بخش فاین‌آرت با گرایش کولاژ شد. همین مجموعه در بخش Press با گرایش Other_PJ نیز موفق به کسب یکی از ۲۳ مدال برنز شد.   تک عکسی دیگر از آی‌تای شکیبافر به نام زندگی روی کشتی هم به طور همزمان موفق به کسب یکی از ۱۵ مدال نقره بخش پرتره با گرایش فرهنگ، یکی از ۱۵ مدال نقره بخش Press با گرایش Other_PJ، یکی از ۲۰ مدال نقره بخش Press با گرایش شخصیت و هویت، یکی از ۹ مدال نقره بخش Press با گرایش سفر و گردشگری و همچنین یکی از مدال برنز شده است. عکسی دیگر از این عکاس ایرانی با عنوانکودکان در شهر  از همین عکاس در بخش Press با گرایش Other_PJ  موفق به کسب یکی از ۲۲ مدال برنز شده است.

آی تای شکیبافر دانش آموخته کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد گرافیک برگزاری چندین نمایشگاه عکس گروهی در داخل و خارج از کشور، برگزیده در چندین جشنواره خارجی و داخلی و همچنین برگزاری چندین ورک شاپ تخصصی عکاسی را در کارنامه خود دارد. مسابقه Px3 از سال ۲۰۰۸ تاکنون برگزار شده و به گفته‌ دست‌اندرکارانش برای ترویج و قدردانی از عکاسی، کشف استعدادهای در حال ظهور و معرفی بخشی از آثار عکاسان جهان به جامعه‌ی هنری پاریس تلاش می‌کند.
در ضمن علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با این هنرمندان عکاس، میتونن مصاحبه کامل پان آرت با آی تای شکیبافر رو از این لینک مشاهده کنند.

مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه مسابقه عکاسی فرانسه

ارسال یک پاسخ