پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نمایشگاه آثار نقاشی محسن حسینمردی در نگارخانه الهه

0 167

خواب سرد و نمایشگاهی انفرادی از مجموعه آثار نقاشی محسن حسینمردی

نگارخانه الهه میزبان آثار نقاشی محسن حسینمردی با عنوان “خواب سرد” است. افتتاحیه این نمایشگاه در روز جمعه 9 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا 19 خرداد ماه، این رویداد ادامه خواهد داشت. هنرمندان و علاقه مندان میتوانند از ساعات 16 الی 20 در نگارخانه الهه به بازدید از آثار این هنرمند اقدام فرمایند. لازم به ذکر است در آخرین روز از این نمایشگاه، برنامه گفتگو با هنرمند نیز انجام خواهد شد. نگارخانه الهه به آدرس تهران-بلوار افریقا انتهای خیابان گلفام(سمت راست) بن بست امینی،پلاک 3؛ میزبان تمامی علاقه مندان به آثار نقاشی است.
محسن حسینمردی در استیتمنت این نمایشگاه این چنین بیان میکنند که: ” انسان دغدغه و سوژه همیشگی کارهای من بوده است. اگر چه مجموعه اخیر موجوداتی اند که کمتر شباهتی به ایده آل انسانیت را می توان در آنها سراغ گرفت. اما آنچه این موجودات تکه تکه و مسخ شده را به انسان نزدیک می کند پویایی و تحرکی است که در این موقعیت جدید با آن روبرو هستند. در واقع آنها بر صفحه بوم ایستا نیستند.این اشاره ای به واقعیت زندگی امروزه است .به نظرم پیدا کردن نسخه ای که بتوان با آن به انسانیت مطلوب بازگشت کاری بسیار سخت و شاید دست نیافتنی باشد. این موضوع  دغدغه همیشگی من در تمام لحظات بوده است و این تصاویر پاسخی شخصی به این پرسش است که  اگر چه هر روز تکه تکه می شوم، تغییر می کنم یا تغییر داده می شوم، و يا در موقعيتهاي سخت و پیچیده قرار مي گيرم اما به دشواری وضعیت خود آگاهم و سعی می کنم پرسشگر انسانیت باشم و یا دستکم به آن عادت نکنم.
خواب دنیای رمزآلودی است که رویاها ترسها و دغدغه های دنیای بیرونی بی پرده در آن تجلی پیدا می کند. از این رو من نیر برای خلق آثارم از الگوهای ذهنی استفاده می کنم و در حین انجام کارهمچون خوابهایم, سوژه هایم بارها و بارها تغییر می یابند تا با موقعیت پیش آمده روبرو شوند. و مطلوب ترین فرم را پیدا کنند. بکارگیری واژه اعتراض در این روزها اگر چه معناهای متفاوتی پیدا می کند، اما من به موقعیت امروزی معترض هستم. آنچه برای من باقی مانده نه یک رویا که یک خواب سرد است.”
آدرس نگارخانه الهه: تهران-بلوار افریقا انتهای خیابان گلفام(سمت راست) بن بست امینی،پلاک 3  |  تلفن: 26202611    –    22054128

نمایشگاه محسن حسینمردی در نگارخانه الهه

 

ارسال یک پاسخ