پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

اصلاحاتی در طراحی فونت روبوتو توسط شرکت گوگل

0 237

اصلاحاتی در طراحی فونت روبوتو توسط شرکت گوگل

روبوتو از مجموعه فونتهای محبوب گوگل هست که در این وب سایت بسیار استفاده میشه و حالا اصلاحاتی در نسخه جدید طراحی فونت روبوتو لحاظ شده. در روند پیشرفت و تهیه هویت بصری تکمیلی شرکت گوگل، طراحان فونت این شرکت نسخه اصلاح شده ای از فونت روبوتو رو ارایه کردن. تغییرات اعمال شده شامل افزودن تنظیمات لازم برای گسترش دامنه‌ی کاربری متناسب با صفحه نمایش‌هایی در اندازه‌های مختلف از ساعت گرفته تا مانیتور، تلوزیون و صفحه نمایش خودروها هستش. بعد از این به‌روزرسانی تقربیا حالت‌ تمام حروف تغییر کرده و بهینه‌سازی شده.
لوئیس گری درباره‌ی فونت‌های روبوتو گفته که: “این خانواده‌ از فونت‌ها همواره در حال تحول هستند و با پیشرفت نرم‌افزارها و صفحه نمایش‌ها به تکامل خود ادامه خواهند داد. پیش از این‌ها فونت‌ها طراحی می‌شدند و برای سال‌های طولانی بدون تغییر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و گاه گاهی نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از آن‌ها با اسمی تازه به بازار عرضه می‌شد. رویه‌ای که برای طراحی و عرضه‌ی فونت‌های فلزی طراحی می‌شد برای استفاده در سیستم دیجیتال که هر روز در حال پیشرفت هستند عملی نیست. حالت این فونت‌ها باید هم‌گام با تحول سیستم‌ها پیشرفت کند.”
در این به‌روزرسانی حروفی مانند R و K از نو طراحی شدن، نقطه‌ها در حروف و علائم گرد شدن تا وقتی از نزدیک دیده میشن حس آشنایی بیشتری رو القا کنن، کناره‌های حروف O و C هم گردتر شده تا حس روان بودن رو به بیننده بده. برجسته‌ترین تغییرات در نظم قرار گیری و فاصله‌های بین حروف ایجاد شده  هست تا بافت بهتری رو در صفحه نمایش ارائه بده. چهارچوب تازه‌ای که برای فونت روبوتو در نظر گرفته شده امکان ارائه‌ی این فونت رو در حالت‌های باریک، لایت، معمولی، متوسط، ضخیم و کج‌نویس به‌وجود آورده.

طراحی فونت روبوتو توسط شرکت گوگل طراحی فونت روبوتو توسط شرکت گوگل طراحی فونت روبوتو توسط شرکت گوگل

ارسال یک پاسخ