پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

بزرگداشتی از یک استاد؟!

0 129

بازهم تاسف و باز هم تقدیری که به درستی انجام نشد، اونهم در جایی که همه انتظاری خاص دارن. بزرگداشت استاد گرانقدر، دكتر حبيب اله آيت الهي در روز یکشنبه هشتم دی ماه در فرهنگستان هنر برگزار شد. اگر چه برگزار كننده  نتونست اونطور كه شان هنري این استاد است، مراسم رو برگزار کنه، اما حضور نسل هاي مختلف و پیشکسوتان هنرمندان تجسمي  از جمله جلال شباهنگي- محمد حسين حليمي- جلال كاشفي- آيدين آغداشلو- ابراهيم جعفري- و برخي از اساتيد دانشكده هنر تونست موجب غناي فرهنگي بزرگداشت این استاد عزیز باشه.
از رویدادهایی که متاسفانه به شخصه شاهد بودیم، عدم اطلاع رسانی در وب سایتهای مختلف بود که بخاطر این مورد بسیاری از شاگردان استاد از برنامه انجام شده بی خبر مونده بودن. از طرفی کاتالوگهای برنامه نیز بصورت بسیار محدود و انگشت شمار، اونهم بصورت دیجیتال چاپ شده بود و در یک پوشه بسیار معمولی با یه خودکار بیک! به برخی از مهمانان ارایه میشد. سوالی که در ذهن بوجود میاد این هست که برای فردی که در زمینه هنرهای تجسمی و زیبایی شناسی به مدارج عالی در ایران و خارج از کشور رسیده، آیا میشه این مراسم رو در شان ایشون دونست یا نه!؟

برای اطلاع برخی از دوستان که احتمالا این متن رو بخونن و ناراحت هم بشن! کمی و تنها گوشه ای از سابقه فرهنگی دکتر آیت الهی رو درج میکنم شاید این کار تکانی به دل برخی دهد…
کارشناسی ارشد تخصصی در زیبایی شناسی و دانش هنر از دانشگاه پاریس یک، سوربن؛
دکتری تاریخ تحلیلی و تطبیقی هنر از دانشگاه پاریس چهار
دکتری در هنرهای تجسمی از دانشگاه پاریس یک
تالیف و ترجمه بسیاری از کتب هنری و نیز نگارش مقالات مختلف
چهره ماندگار دوره چهارم در همایش چهره های ماندگار
تخصص در نقاشی دیواری فرسک از مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس
تخصص در پیکره سازی تزیینی از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس
و حداقل پنج صفحه دیگه از رزومه و فعالیتهای ایشون که هرچه بگوییم باز از افتخارات ایشون کم هست

بزرگداشت استاد آیت اللهی
بزرگداشت استاد آیت اللهی
بزرگداشت استاد آیت اللهی
بزرگداشت استاد آیت اللهی
بزرگداشت استاد آیت اللهی
ارسال یک پاسخ