پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

بسته بندی خلاقانه محصولات با استفاده از برندهای معتبر

0 246

بسته بندی خلاقانه و افزایش ارزش یک محصول با استفاده از برندهای معتبر

زمانی که صحبت از بسته بندی میشه، همیشه یاد چند مورد مهم میفتیم. مثلا فروش، دیزاین بسته، رنگ و البته خلاقیت. شرکتهای بسیاری هستن که با ارایه خلاقیت های بسیار عجیب، توجه خریداران رو به خودشون جلب میکنن و در این بین، جلب توجه مخاطب به فروش بیشتر و برندینگ محصول منتهی میشه. بسته بندی از موارد مهمی در طراحی گرافیک هست که امروز همراه با طراحی صنعتی و قالب خاص یک جعبه میتونه در جذب مخاطب و ارزش گذاری یک محصول، به فروش بیشتر منجر بشه.
با این مقدمه درباره خلاقیت و نقش اون در بسته بندی میخوایم به یک نام معتبر در این صنعت برسیم. Peddy Mergui طراحی مراکشی هست که تحصیلات خودش رو در زمینه هنرهای تجسمی انجام داده و مدتی رو هم در ژاپن به بررسی فرهنگ اون کشور و همینطور سایر کشورهای آسیایی پرداخته. این هنرمند جوایزی رو هم در طراحی صنعتی، ایده های خلاقانه در زمینه بسته بندی های مختلف  و همینطور مدیریت برند دریافت کرده.
آخرین نمایشگاه Mergui درباره خلاقیت در بسته و استفاده از نام برندهای معتبر دنیا بروی جعبه ها بود. در این نمایشگاه نام برندهای معروف دنیا ازجمله Ferrari, Apple و یا Versace بروی بسته بندی هایی با محتویات متفاوت نقش بست. برای مثال استفاده از برند Apple بروی بسته شیر. Mergui دلیل اینکار رو ارزش محتویات درون بسته میدونه و بنظر اون یک برند معتبر میتونه اهمیت و اعتبار محصول داخل بسته بندی رو بالاتر ببره. در این تبلیغات، میوه برای Nike، تخم مرغ برای Versace، ترشی برای Gucci، پاستا برای Ferrari، شیر برای Apple و قهوه برای Cartier انتخاب شده. این انتخاب بر اساس رنگ، ارزش محصول یا تشابه اسمی محصول با برند انجام شده.

 [justified_image_grid ids=”4093,4094,4095,4096,4097,4098″]

ارسال یک پاسخ