پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تبدیل تصاویر فوتوشاپی به صفحات وب

0 115

برنامه های فراوانی برای طراحی صفحات وب وجود دارن. از اون جمله میتونیم به DreamWeaver و FrontPage اشاره کنیم. اما مشکل این برنامه ها این هست که باید خودتون رو درگیر حداقلی از برنامه نویسی صفحات وب بکنین، تازه اونهم اگه شانس بیارین و نخواین صفحات ویژه ای مثل اسلایدر یا فرم های تعاملی داشته باشین. اما برنامه ای که اینجا قصد معرفی اونرو داریم واقعا شاهکاره. شما از طریق سایت webbsy میتونین به دانلود برنامه از این سایت اقدام کنین. این پلاگینز که مخصوص فتوشاپ هست،  تصویر شما رو که بصورت لایه بندی شده ایجاد کردین در چند مرحله ساده تبدیل به یک صفحه با زبان HTML میکنه. تصاویر بصورت خودکار به اسلایس تبدیل میشن و اگر جلوه هایی مثل سایه، رنگ و درخشندگی هم به متن داده باشین، تا حد امکان و مطابقت با استانداردهای وب، به متن جلوه دار وب تبدیل میشن.
نکته مهم این هست که باید در لی اوت خودتون، استانداردهای گرید بندی و ایجاد صحیح لایه ها رو رعایت کنید. چون کد نویسی سایت از طریق برنامه بر اساس لایه های ایجاد شده، انجام میشه. در ضمن بهتره از فونتهایی که گوگل پیشنهاد میکنه و تعداد اونها 629 فونت استاندارد هست استفاده کنین تا در تمامی سیستم عامل ها، متن نوشتاری خونده بشه.
کار برای شما تا جایی راحت هست که انطباق رنگها با وب، تعیین کیفیت تصاویر فایل و قابلیت کنترل مجدد اونها، ساخت CSS تمیز و بی خطا، استفاده از فونتهای گوگل برای جلوگیری از ناخوانایی فونتها و خلاصه تطبیق کدنویسی صفحه با استانداردهای W3 بصورت خودکار توسط این پلاگینز انجام میشه. در ضمن میتونین نسخه آزمایشی رو برای ویندوز و مک از سایت این شرکت دانلود کنید.

طراحی وب با تصاویر فتوشاپی

ارسال یک پاسخ