پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی

0 179

تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته همراه با بوکس نقاشی

در دنیای هنرهای زیبا و ابسترکت تعجب‌آور نیست که از عجیب‌ترین و دور از ذهن‌ترین شیوه‌ها برای مجسم‌کردن ذهنیات هنری استفاده بشه. کسی فکر نمی‌کرد که روزی بشه هنر نقاشی رو با ورزش بوکس تلفیق کرد و به نتیجه‌ی حیرت‌آوری رسید. هنرمند و ورزشکار هلندی بارت ون‌پولانن، دست‌آورد جدیدی رو در هنر نقاشی ایجاد کرده که بوکس-نقاشی نامیده شده. صادقانه باید بگیم که آثار بارت، ارزش دوچندانی داره، چون هم بیان‌گر خلاقیت اون هست و هم ابراز حالات جسمیش.
بارت درباره‌ی شیوه‌ی ابراز هنرش گفت: “اگر مطابق نظریه‌ی داروین زندگی را تنازع بقا ببینیم، بوکس یک راه‌کار نجات است. من برای خلق این آثار از طبیعت و ذات انسان الهام گرفتم و با احترام به مخلوقات به جای شکستن استخوان‌ها و دندان‌ها از مشت‌هایم برای خلق هنر استفاده کردم و با استفاده از تکنیک‌ها، دستکش‌های بوکس و بدون استفاده از قلم نقاشی کردم. پارچه‌ی بوم رو بدور کیسه بوکس پیچیدم و احساساتم را با ضربات بوکس روی اون کشیدم. با دست‌کش آغشته به رنگ و ضربات حرفه‌ای بوکس ترس و خشم و اظطراب‌هایم را روی بوم کشیدم که حاصلش انعکاس هیولای درونم بود.”

تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی تلاقی هنرهای زیبا و خشونت لجام‌گسیخته در بوکس نقاشی

ارسال یک پاسخ