پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا و شرکت در “هر ماه یک مج”

0 126

خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی “هر ماه یک مج”

زمانی که هنرمند تصویرساز،  النی کالورکوتی تصمیم گرفت در مسابقه ی یک ساله ی “هر ماه یک مج” شرکت کنه، انگیزه اش تولید اثری خاص بود. (مج: برگرفته از کلمه مجله است که از روی عمد کوتاه شده است. شکل مج چیزی میان یک نامه ی شخصی و یک مجله است. مج ها که با یک دستگاه کپی معمولی تکثیر می شوند و از گوشه یا پهلو به هم متصل یا از وسط تا می شوند تا به صورت یک پوشه درآیند، معمولا ده تا چهارده صفحه دارند.) هدف مشخص بود: تولید یک مج در ماه به مدت یک سال با موضوع گرافیک و مالتی مدیا. موضوع هر شماره حول محور یکی از اتفاقات شخصی زندگی وی بود؛ برای مثال نقل مکان به لندن و یا هنرمند زن تاثیرگذار در زندگیش. او می گوید: “زمان بسیار کمی داشتم تا موضوع هر ماه را انتخاب کنم و مج را درست کنم. مجبور بودم از هر چیزی که مورد علاقه ام بود و می شد درباره اش مطالب خوبی پیدا کرد استفاده کنم”.
کالورکوتی برای تولید تصاویر مج هایش چند تکنیک را با هم استفاده می کرد؛ از نقاشی دستی گرفته تا رنگ آمیزی در فتوشاپ و نقاشی اکرلیک، آبرنگ و مدادرنگی. النی می گوید:”هیچ کدام از این تکنیک ها به تنهایی نمی تونستن اون چیزی را که من می خواستم را به من بدهند، برای همین هم آن ها را در هم آمیختم تا به تصویری که دل خواهم بود برسم. کار کردن با ابزار و شیوه های گوناگون میتونه به شما کمک کنه تا جنبه های پنهان هنرتون را بشناسید. هر چه به تعداد کسانی که کارهای من را دنبال می کردن اضافه تر می شد توجه من هم به کارم بیشتر می شد. می دیدم که مردم در وبلاگ هاشون درباره ی کار من می نویسن و یا کارهای دیگری از این دسته. با خودم فکر کردم آثار جدیدی که به خاطر این پروژه خلق کردم باعث شد که تعداد خیلی زیادی کارهای من را دنبال کنن، با این که ممکنه وقتی از این افراد می پرسن حتی به یاد نداشته باشن که چه جوری باهاشون آشنا شدن”.
فروش این مج ها به این هنرمند کمک کرد تا بتونه در رویدادهای هنری شرکت کنه و روابط زیادی پیدا کنه. زمانی که پروژه به پایان رسید، کالورکوتی متوجه شد که طی این مدت آثاری تولید کرده که ثبات بیشتری نسبت به کارهای قبلیش دارن. “پیش تر با نیویورک تایمز کار می کردم، اما بعد از آفرینش این مج ها کارهای سابقم را کنار گذاشتم. با این که ممکنه این دو کار هیچ ربطی به هم نداشته باشن، ولی بعد از کارهایی که برای خودم انجام دادم بهتر دیدیم که بقیه ی کارها را کنار بگزارم”

خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج" خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج" خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج" خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج" خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج" خلق آثار گرافیک و مالتی مدیا برای شرکت در مسابقه ی "هر ماه یک مج"

ارسال یک پاسخ