پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

پیشی گرفتن گوگل از اپل در رده بندی برندهای مطرح

0 111

از یک برنامه دانشجویی تا رتبه اول در رده بندی برندهای مطرح جهان

گوگل، برنامه ای برای جستجو بود که در ابتدا بصورت یک پروژه دانشجویی معرفی شد و حالا در رتبه های برتر رنکینگ جهانی قرار داره. جدیدترین رده بندی و ارزش گذاری بروی برندهای مطرح جهان حاکی از این هست که بالاخره گوگل به مقام اول رسیده و از رقیب دیرینه خودش اپل، گوی سبقت رو ربوده. وب سایت معتبر FinancesOnline که به اعتباردهی مالی معروفترین برندها مشغول هست، در آخرین رده بندی خودش شرکت گوگل رو به عنوان پرارزش ترین برند جهان مطرح کرده.
این درحالی هست که این شرکت در سال پیش مقام دوم رو داشته اما در سال جدید با ارزش اعتباری چهل درصد، تونسته اپل رو پشت سر بگذاره. چهار شرکت اول در رده بندی برندهای مطرح جهان در گروه تکنولوژی قرار دارن. گوگل، اپل، آی بی ام و مایکروسافت به ترتیب از اول تا چهارم این رده بندی هستن. گوگل با اعتبار 159 بیلیون دلار تونسته در رده بندی برندهای مطرح جهان باشه و دلایل متعددی درباره کسب این مقام اولی از نظر سایت یاد شده هست که خوندن اون در ادامه مطلب بسیار جالبه:

رده بندی برندهای مطرح

1- تنوع محصولات گوگل: شرکت گوگل در تنوع دهی محصولات خودش واقعا یکه تاز هست. از عینک جدید گوگل گرفته تا برنامه نمایش نقاشیهای گرافیتی برزیل در کوچه خیابانها و همینطور رویدادهایی که هر روز در وب سایت گوگل شاهد اون هستیم و این درحالی هست که بعد از مرگ استیو جابز، شرکت اپل تنها چند مورد سخت افزاری رو در کارنامه پیشرفت خودش داره.
2- گوگل یک تیم هست و اپل یعنی استیو جابز: یکی از دلایل مهم دیگه کار تیمی گروه گوگل هست. در این شرکت هیچ کس انفرادی فکر نمیکنه و تصمیم نمیگیره و همه باهم برای یک هدف کار میکنن یعنی اعتبار. اما همیشه این موضوع رو در مورد شرکت اپل شنیدیم که استیو جابز کارهای مختلفی میکرد و پیشنهاد خلاقانه میداد. همه اپل رو با نام جابز میشناسن، اما در مورد گوگل اکثر افراد از خود نام گوگل اسم میبرن و افراد کمتری با مدیر اونها آشنا هستن.
3- تست محصولات: هر محصول از گوگل، ابتدا به صورت نسخه بتا روانه بازار میشه و در سایت لابراتور گوگل که جهت تست محصول و نظر کاربران هست، هر فرد میتونه مشکلات برنامه جدید رو ذکر کنه. این رویکرد گوگل سالهاست که توسط مدیرانش انجام میشه و باعث شده تا نقاط ضعف هر برنامه یا سخت افزار قبل از نهایی شدن اون مشخص بشه. در مقابل شرکت اپل در هر خروجی به یکباره اصل مطلب رو ادا میکنه که البته اگر مشکلی هم در یک سیستم جدید باشه، دیگه زمانی برای اصلاح یا بررسی اون نیست.
4-استقبال از پیشنهادات: بارها شده که برنامه های گوگل قبل از نهایی شدن در اخبار و سایت خود گوگل برای تست کاربران معرفی شدن. این درحالی هست که محصولات اپل تا آخرین لحظه ی معرفی در پرده ای از ابهام بسر میبرن و کاربران فقط هیجان زده میشن. در دسترس بودن محصولات جدید گوگل و معرفی سریع و راحت هر ویژگی در بین کاربران، تونسته گوگل رو به استادی خاص در جذب کاربر تبدیل کنه.

رده بندی برندهای مطرح

 

ارسال یک پاسخ