پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

شادی بنی صدر-نقاشی دیجیتال

0 218

از پیشینه خودتون بگین
از سن 12 سالگی شروع به نقاشی کردم و کار آبرنگ رو نزد استاد عالیقدر جناب آقای ایزدپناه فرا گرفتم. پس از اون وارد هنرستان تجسمی شدم و در اونجا رشته گرافیک خوندم. در اون زمان خبری از Media, Digital art و Photoshop و بقیه چیزها نبود و همه کارها و پوسترها و طراحی ها با دست انجام می شدن.
همزمان با خوندن درس در هنرستان، نزد استاد ارجمندم جناب آقای منوچهر معتبر طراحی رو به صورت حرفه ای و تخصصی یاد گرفتم و به مدت چند سال از تجربیات خوب ایشون کمال استفاده رو بردم. بعد در سال 1376 در رشته عکاسی وارد دانشگاه شدم اما پس از 2 سال به خاطر علاقه زیاد به نقاشی تغییر رشته دادم و نزد استادان محترمی چون آقایان: مسلمیان, اطمینانی, پازوکی و احمدی نسب تجربیات بسیار خوب و مفیدی کسب کردم.
همزمان با درس خوندن به خاطر علاقه زیاد به کار تصویر سازی و انیمیشن در شرکت هنری صبا مشغول به کار شدم و پس از اتمام دانشگاه با تشویق و راهنمایی‌های استاد بزرگوار آقای بیژن جناب با دنیای دیجیتال و Photoshop آشنا شدم و بعد از شاگردی نزد ایشان به صورت حرفه ای کار تصویرسازی و نقاشی دیجیتال را ادامه دادم.

main24

تعریف شما از نقاشی دیجیتال چی هست؟
از نظر من اساس و زیر بنای نقاشی دیجیتال آشنایی با اصول و مبانی رنگ و طراحی , نور و سایه و فرم هست  و اگر شما دید هنری داشته باشین، راحت تر و بهتر میتونین با نرم افزارهای دیجیتالی نقاشی بکشید. با این نگرش شما میتونین به صفحه مانیتور مثل بوم نقاشی نگاه کنید و ماوس, قلموی کارتون باشه. البته باید به یک نکته اشاره کنم که تمام نقاشی های من با ماوس انجام می شن و نه قلم نوری.اما کارهای بعدی رو با قلم نوری انجام خواهم داد چون دوست دارم با ابزارهای مختلف کار کنم.

کارهای خودتون رو بیشتر به کدوم سمت میبرین؟! گرافیک تجاری یا هنری؟
من تمام کارها و نقاشیهای خودم رو در فضای کاملن هنری میبینم و نه تجاری. همیشه با گوش دادن به موزیک های مورد علاقه ام شروع به نقاشی می کنم, موزیک باعث میشه که ذهنم باز بشه و به نوعی, شور زندگی رو در من به وجود میآره.

برای رسیدن به یک ایده بکر و ایجاد یک نقاشی مناسب، از چه روشها و ابزارهایی میشه استفاده کرد؟
انجام دادن Yoga و رفتن به طبیعت و عکاسی برای رسیدن به یک ایده بکر بسیار مفید هستن. عکاسی از نظر من بهترین روش برای ثبت زیبایی ها و همینطور الهام گرفتن از اون برای نقاشی هست. من هر موقع از طبیعت عکس میگیرم, شروع به انتخاب کردن المانهایی از درون اون می کنم، به خصوص بازی نور و سایه ها به من در نقاشی کردن و ایجادBrush  وPattern بسیار کمک میکنن.
نقاشی دیجیتال برای من همونقدر آرامش بخش و شادی آفرین هست که نقاشی روی بوم برای سایر هنرمندان. به اعتقاد من هدف از نقاشی جستجوی شادی هست. مهم نیست که هنرمند با چه ابزار و تکنیکی نقاشی میکنه, مهم اینه که در جستجوی آرامش هستیم و مسیر حرکت زندگی هنری همه ما به سمت موفقیت, خوشحالی قلبی و در نهایت یک لبخند زیبا بر روی لب هایمان هست.

ارسال یک پاسخ