پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

برندگان مسابقات عکاسی Peaches & Cream 2014

0 121

طناز امین برنده جایزه Peaches & Cream 2014 شد

جایزه عکاسی Peaches & Cream 2014 انگلیس برندگان اصلی خود را اعلام کرد که طی آن طناز امین ، عکاس ایرانی موفق به کسب جایزه اصلی این مسابقه به همراه جایزه نقدی 1000 پوندی شد. همچنین رویا عبدالملکی دیگر عکاس ایرانی به جمع 13 نفره عکاسان برتر این جایزه راه یافت .
Peaches & Cream مسابقه بین المللی است که با رویکرد آزاد به عکاسی معاصر برگزار می شود و تنها به مجموعه عکس اختصاص دارد . جایزه Peaches & Cream از سال 2011 به صورت سالانه توسط آژانس Millennium Images برگزار می شود . این آژانس که به فروش حق نشر آثار عکاسی معاصر جهان می پردازد تا کنون با بسیاری از ناشران پیشرو کتاب در دنیا همچون Penguin ، Random House و همچنین نشریاتی چون گاردین ، تلگراف ، تایمز ، نیویورکر و … همکاری کرده است .
امسال آثار عکاسان ایرانی توسط گروه هنری تصویر و تصور برای مسابقه ارسال شده بود که در نهایت گروه چهار نفره داوری ، مجموعه «خاطرات پراکنده» از طناز امین را به عنوان برنده جایزه اصلی اعلام کرد و ضمن اهدای جایزه نقدی ، قراردادی 3 ساله برای خرید حق نشر عکس ها با وی منعقد خواهد شد .
طناز امین متولد 1365 و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری است . او در این مجموعه به کاوش در توانایی عکاسی در نگهداری خاطرات ، میراث فرهنگی و نوستالژی می پردازد . عکس های اولیه از آلبوم خانوادگی هنرمند انتخاب شده اند که زندگی روزمره در ایران قدیم را نمایش می دهند . لازم به ذکر است رویا عبدالملکی نیز با مجموعه «رویا کابوسی ست تمسخر انگیز» موفق به راهیابی به نمایشگاه نهایی شد . همچنین جایزه 250 پوندی این مسابقه که به فارغ التحصیلان رشته عکاسی در 2 سال اخیراختصاص می یابد به Alix Marie عکاس فرانسوی رسید. مجموعه های منتخب از تاریخ 9 مهر تا 1 آبان 1393 در گالری Dreamspace لندن به نمایش در خواهند آمد.
منتخبی از 13 مجموعه راه یافته به نمایشگاه : http://www.milim.com/gallery.php?id=306

طناز امین برنده جایزه عکاسی

ارسال یک پاسخ