پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

عکاسی خلاقانه نوید براتی از تصاویر کیهانی در آشپزخانه

248

عکاسی خلاقانه نوید براتی از تصاویر کیهانی در آشپزخانه

مطمئن شما در مورد تهیه غذا در فضا شنیدین . فضانوردان هم نیاز به غذایی برای خوردن دارن . مگه نه؟ اما احتمالن چیزی که در نظر نداشتین ساختن فضا از غذاست .  نوید براتی ، یک عکاس آزاد در لس آنجلس است که با بعضی وسایل متداول در آشپزخانه ، عکس هایی به شدت دقیق از کیهانی خیالی خلق کرده .
نوید براتی خصوصن به وب سایت ناسا علاقه داره که هر روز یک عکس اخترشناسی در سایت خودش می گذاره .  او شنیده بود که افرادی هستن که با استفاده از اسکنر ، عکس به وجود میارن و می دونست که با رزولوشن بالا میشه چیزهایی خلق کرد که از یه زمینه ی سیاه بیرون زده باشن . بنابراین شروع کرد به فکر کردن که چطور میتونه نسخه خودش از فضا رو خلق کنه ، اون هم با استفاده از محتویات کابینت آشپزخانه اش .
نوید براتی از ادویه ها و آرد برای خلق ستاره ها شروع کرد . این هنرمند گفته که : ” گاهی که به عکس های فضانوردی نگاه می کنم به نظر میرسه که ادویه در آسمان پاشیدن ” . نوید برای ساختن سیارات با اندازه ی متفاوت ، لیوان ها و پیاله های بزرگ رو با آب ، شیرنارگیل و رگه هایی از رنگ غذا پر میکنه . اون یک صحنه از فضا رو بروی سطح شیشه ای ایجاد میکنه و بعد اون سطح رو بروی اسکنر میگزاره و بدین شکل تصویری زیبا و جالب خلق می کنه . نوید براتی معمولن کار اسکن رو شب ها انجام میده چرا که در شب زمینه خیلی سیاه تر هستش . البته او با استفاده از فتوشاپ زمینه رو تیره تر هم می کنه و یا به سیاره ها سایه اضافه میکنه.

عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه عکاسی نوید براتی از اجرام کیهانی در آشپزخانه

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.