پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مجسمه های پنهان سعید لزرجانی در نگارخانه ساربان

0 148

نمایشگاهی از مجسمه های چوبی در نگارخانه ساربان

نگارخانه ساربان از روز جمعه 23 خرداد ماه به مدت 10 روز میزبان نمایشگاهی از مجسمه های چوبی «سعید لزرجانی» می باشد. این نمایشگاه شامل 23 اثر این هنرمند می باشد که با استفاده از شاخه و ریشه های درختان خلق شده اند و ادامه مجموعه مجسمه های کشف شده است که سال 91 در ساربان به نمایش درآمد.
لزرجانی متولد 1333 رودسر است و 35 سال است در زمینه های طراحی،نقاشی و مجسمه فعالیت مستمر دارد. او درباره ی مجسمه هایی که با خود به ساربان می آورد گفت: نمایشگاه حاضر،حاصل همکاری و همزیستی من و طبیعت است.طبیعت،همه داشته های زیبا شناسانه ی آشکار و پنهان را برای لذت بصری ما عرضه می کند.
همه اتفاقات هنجار و ناهنجار طبیعت بدون شک احساسات بشری را متاثر می کند.می توان به طبیعت نگاهی زیبا شناسانه داشت، چنانکه برخی آثار این نمایشگاه نتیجه کشف و خلق شاخه ها، تنه ها و ریشه های درختانی است که دستخوش اتفاقات و برخورد ناهنجار طبیعت و انسان بوده اند و ما از کنارشان بی تفاوت گذشته ایم، اما این عناصر طبیعیِ به ظاهر ناهنجار،گم و فراموش شده، برای من، توانایی رشد و قبول فرم های بصری و زیبایی تجسمی پنهان را داشته اند که با نگاه به آنها ،پندارهای تصویری و تجسمی ام ،تحریک شده و این ویژگی های شناخته شده ،موجب کشف شهودی آنان در قالب یک اثر هنری گردیده است. از عنوان «مجسمه های پنهان» می توان دریافت اثر تجسمی در لا به لای پیچیدگی های طبیعت، درون شاخ و برگ ها، گره ها، ریشه ها، خاک و سنگ پنهان است. اثر تجسمی با شکافتن و پالایش پوسته این پیچیدگی ها،در لحظه ای کشف و خلق می شود.
نمایشگاه «مجسمه های پنهان» 23 خرداد از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود و تا 2 تیر ماه همه روزه بجز سه شنبه ها ادامه دارد. علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به نگارخانه ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره8 مراجعه و یا با شماره تلفن 88504226 تماس حاصل نمایند. (نگارخانه روزهای سه شنبه تعطیل است)

مجسمه های پنهان سعید لزرجانی در نگارخانه ساربان

ارسال یک پاسخ