پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

برندگان مسابقه خطاطی “الفبایی برای پوشیدن” برند بارابو

0 238

کاربرد خطاطی زبان عربی در طراحی داخلی، هنر و مد های مدرن

اگرچه نیازبه ارتباط برقرار کردن در بین همه ما مشترکه و زبان های مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارن، با این وجود این زبانها باعث ایجاد فاصله در بین ما هم شدند. به همین دلیل طراحان و هنرمندان در جستجوی یافتن راهی برای دخیل کردن الفبا و خطاطی در طراحی داخلی، مد و هنر به گونه ای هستن که اون چیزی که از آن به چشم میرسه به عنوان امری زیبا تلقی بشه. از نگاه لنز دوربین یک هنرمند، این خطاطی ها بهترین تعدیل کننده ها میتونن باشن.
بارابو (Baraboux) برند طراز اول کیف امارات متحده عربی که پرنسس ریما باندر السود بنیانگذار این برند هست، با همکاری مرکز خط فوندیشن Khatte Foundation Center (تیپوگرافی عرب و مرکز فرهنگی در حوزه طراحی و صفحه آرایی پیشرفته) مسابقه ی ” الفبایی برای پوشیدن” که هدف از آن طراحی مجموعه ای جذاب ازحروف الفبای عربی برای کیف های برند بارابو هست رو برپا کرده. هدا اسمیت شویزن، بنیانگذار و مدیر مرکز خط فوندیشن و عضو هیئت داوران گفت : “دیدن چنین تنوعی در آثار واقعا شگفت انگیزه، از سنتی ترین شکل حروف تا حروف عربی با اشکالی هندسی تر و یا حتی ایده هایی مفهومی (کانسپچوال) و عجیب .”
ازمیان 186 طراحی از 86 طراح واز22 کشور، برخی نگاه تازه ای به موضوع داشتن، طراحی برخی مبتدی بوده و بعضی هم واقعا خوب کار کردن. لیست شرکت کنندگان به 3 فینالیست ختم می شود: اریک دووال (هلند) ، لارا اسود (لبنان) ، پاکو فرناندز (اسپانیا). اثر هنرمند هلندی برنده جایزه تولید شد و طراح لبنانی جایزه هیئت ژوری رو از آن خودش کرد. ابی فارص گفت:” هردو فینالیست زمان بسیاری صرف کرده و مطالعه جدی در زمینه اثار و ارائه آنها انجام داده اند و همین امر سبب شد تا به لیست فینالیست ها راه پیدا کنند. به عقیده ی من برنده شدن یک مرد اروپایی و یک زن عرب به عنوان رقیب های اصلی تعادل خوبی برقرار کرده “.

برندگان مسابقه خطاطی "الفبایی برای پوشیدن" برندگان مسابقه خطاطی "الفبایی برای پوشیدن" برندگان مسابقه خطاطی "الفبایی برای پوشیدن" برندگان مسابقه خطاطی "الفبایی برای پوشیدن" برندگان مسابقه خطاطی "الفبایی برای پوشیدن"

ارسال یک پاسخ