پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نسخه‌ای جدید از برنامه POSER

0 148

نرم افزارهای سه بعدی سازی و همینطور انیمیشن خیلی زیادی رو میشناسین که هر روز به دنیای توهم ما جذابیت و طعم خاصتری میدن. یکی از این برنامه‌ها Poser هست. این برنامه برای افرادی طراحی شده که برای صرفه جویی در وقت بدنبال آرشیوی از کاراکترهای از پیش طراحی شده میگردن. وقتی کتابخانه‌ای بالای ده گیگابایت از کاراکتر و آبجکت های آماده طراحی شده در اختیار شما هم قرار بگیره، مطمئن هستیم که این برنامه رو براحتی کنار نمیگذارین. ساختار این برنامه بر اساس گره، سطوح تقسیم بندی شده و حتی نقاط فیزیکی برای رسیدن به کاراکتر و انیمیشن های واقع گرایانه طراحی شده.

پان آرت

نسخه آخر این نرم‌افزار Poser 10 و Poser Pro 2014 هست که امکاناتی مثل خروجی انیمیشن واقعی تر و همینطور دقت بالاتر برای ایجاد ساختار گره برای تهیه کاراکترها در اون خیلی خیلی پیشرفت کرده. به قول مدیر گسترش نرم افزار یعنی Steve Cooper این نرم افزار نه تنها برای طراحان انیمیشن حرفه ای ایجاد شده، بلکه برای تمامی هنرمندانی که به دنیای خلق کاراکتر یا گرافیک سه بعدی علاقه دارن طوری ساخته شده که براحتی بتونن در اون کار کنن.
همینطور امکانات جدیدی برای ساخت موی طبیعی بدن، فیزیک بدنی، رنگ چشم و حتی بافتهای مختلف پوست در این برنامه ایجاد شده. از ساخت موضوعات ماشین و سفینه گرفته تا انسان و کاراکترهای فضایی همه رو میتونین در این نرم افزار بصورت سه بعدی با قابلیت‌های زیادی شبیه سازی کنین.

منتشر شده در نسخه ششم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ