پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گزارشی از نمایشگاه نقاشی آثار بهرنگ پور رستم

0 273

تن تا تُهی، فیگور‌های تنها ایستاده در نمایشگاه نقاشی بهرنگ پور رستم

تن تا تهی عنوان نمایشگاه نقاشی های بهرنگ پور رستم است که در نگارخانه گوهرزاد ساری بر پا شده‌ بود.  فیگور‌های تنها ایستاده‌ایی که در مجموعه ایی دو لتی که تصویر خود نقاش- بهرنگ پوررستم- هستند؛ تنِ تنهایِ تهی را بازی می‌کنند. نقاش خودش سوژه ی خودش است. فیگورها در خود فرورفته و گاه خموده اما هنوز ایستاده‌اند. تنهایند، خودشان به تنهایی یا به همراه هاله‌ای از خودشان هستند.
فضای بوم با دستمال کاغذی هایی که فضا و چارچوبی هندسی اما سیال به کار می‌دهند جهانی محصور می‌سازد. تن ها در این فضا گاهی درون این هندسه و گاهی به همراه هاله و سایه ی خودشان اندکی جدا از این فضا هستند و بیش از هرچیز دیگر در خود فرورفته اند. تن، تنهایی، تهی بودن سه سیزن از یک سریال هستند. جهان محصور این نقاشیها با فیگورهای خمود اما هنوز ایستاده تنه به تنهایی میزنند. تصویری که ارائه می‌دهند شاید شبیه به جهان تصاویرِ پیکسل پیکسل شده ی امروز باشد.( در هماهنگی با ویدئویی که همزمان با نمایشگاه در گالری پخش میشود، دور از ذهن به نظر نمیرسد)

نمایشگاه نقاشی آثار بهرنگ پور رستم

دراین انزوا جایی که سوژه نگاهش را از روبرویش که ما مخاطبان هستیم گرفته و یا پشت به ماست یا نگاهی سه رخ به درون و به خودش یا به لت روبه رویش دارد؛ سعی در نمایش فضای محض فضای تهی و انزوای دارد. اما در این انزوا لحظه ای هست جایی نقطه ای که انعکاسی از انرژی ای را درک میکنیم. جایی که لکه‌هایی با رنگهایی گرمتر میبینیم.رنگ به خوبی در هماهنگی با فرمها قرار گرفته و تن های قالب که بنفش بر زمینه ای خاکستری هستند نه انچنان تاکیید با خودشان دارند و نه آنچنان بی اثرند. بنفش مرموز با خاکستری های زمینه و گرمایی که گهگاه انعکاسی خفیف از اشتیاقی شدید در رنگ را در قسمتی از فیگوره نشان می‌دهند و انرژی ای را به تابلو می‌دهند که برای همه ی اثر، برای این تنهای تهی کافی است.
تابلو‌ها در هماهنگی با فضای گالری قرار گرفته‌اند و به زیبایی از محدوده‌ی فضایی گالری برای بیان خود استفاده کرده‌اند. هنرمند با نحوه‌ی چیدن تابلوها و با به کارگیری خط هایی از جنس و نقش و بافت بوم نقاشی ارتباطی بین فضای آثار و گالری و آن فضایی که ما در آن جای می‌گیریم برقرار می‌کند و این نشان از اندیشه‌ی هنرمند در باره‌‌‌ی نحوه ی ارائه بهینه ی آثارش دارد.
آزرم مركزي؛ مدير هنري نگارخانه گوهرزاد

نمایشگاه نقاشی آثار بهرنگ پور رستم

معرفی هنرمند: بهرنگ پور رستم  –  نقاش – متولد 1357 بابل  – ایران
از فعالیتها و رزومه این هنرمند میتوانیم به شرکت در رویدادهای مهمی هنر، گالری ها و برنامه های چون دوسالانه بین المللی نقاشی معاصر جهان اسلام، نمایشگاه سالانه برای سالمندان بابل، موزه هنرهای معاصراصفهان، اولین جشنواره هنرهای تجسمی استان خراسان و نقاشان نوگرای مازندران موزه صبا تهران اشاره داشته باشیم. با تشکر از همه ی عزیزانی که در برگزاری این نمایشگاه با نگارخانه گوهرزاد همکاری داشتند .

(تا زمان بارگزاری کامل تصاویر در گالری، صبر کنید…)

 [justified_image_grid ids=”4297,4300,4302,4301,4299,4304,4305,4303,4307,4308,4306″]

ارسال یک پاسخ