پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نرم افزار نقاشی دیجیتال “جوهر سیاه”

0 211

خلاقیت در نقاشی با استفاده از نرم افزار نقاشی دیجیتال جوهر سیاه

برنامه های بسیاری تابحال برای خلق تصاویر دیجیتال و یا به نحوی نقاشی دیجیتال ایجاد شدن. فتوشاپ یکی از اونهاست که هم بروی ویندوز و هم اپل مکینتاش خودش رو خوب جا انداخته. اما نقاشان دیجیتال بدنبال قلموهایی طبیعی در برنامه هایی سبکتر برای خلق آثار خودشون هستن. یکی از برنامه مثال زدنی در دنیای نرم افزار نقاشی دیجیتال ، با اسم “جوهر سیاه” یا Black Ink از سال 2012 تولید و تا حالا آپدیتهای بسیاری در اون انجام شده. این برنامه توسط یک شرکت طراحی فرانسوی بنام Bleank ساخته شد. برنامه در یک الگوریتم فوق العاده ویژه برای طراحان روانه بازار شد.
در جوهر سیاه میشه قلموهای مختف رو بصورت لایه لایه بروی هم ترکیب تا به یک قلموی جدید رسید. برای مثال ساخت یک قلمو با نوک ترکیبی از قلموی مخصوص آبرنگ و رنگ روغن که برای طراحان دیجیتال میتونه خیلی هیجان انگیز باشه. در این برنامه ساخت قلموها برای سرعت بخشیدن به روند طراحی، تعریف فشار بروی صفحه بخاطر ایجاد خطوط ضخیمتر، اعمال رنگ دلخواه و ترکیب انواع قلمو باهم براحتی در یک سیستم بنام Node تعریف شده.
سرعت بالای موتور دستگاه در رندر کردن خطوط طراحی شده فوق العادست. حتی فایلهایی با رزولوشن یکصد مگاپیکسل! هم میتونن در این برنامه با سرعی قلموی بالا ایجاد و طراحی بشن. از طرفی پیش نمایش طراحی هم در این برنامه بصورت Real هست. این برنامه امکان ایجاد خطوط غیر طبیعی رو هم برای خلق محیطی غیر واقعی برای نقاشی دیجیتال فراهم کرده. از مزایای دیگه این برنامه میتونیم به سازگاری با ویندوز و مکینتاش، طراحی آبجکتهای آماده، خروجی در قالبهای مناسب و سرعت بالا اشاره کنیم. در ضمن بعلاقه مندان به نقاشی دیجیتال میتونن نسخه آزمایشی این برنامه رو از سایت رسمی bleank.com بررسی و دانلود کنند. البته نسخه کامل و حرفه ای برنامه مزایای بیشتری رو برای طراحان معرفی کرده که در سایت بصورت کامل به اونها اشاره شده.
(تا بارگذاری کامل تصاویر گالری، صبر کنید…)

 [justified_image_grid ids=”4134,4135,4136,4137,4138,4139,4140″]

ارسال یک پاسخ