پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نمایشگاه گروهی “دیشب خوابشو دیدم” در نگارخانه مهروا

0 189

نمایشگاه گروهی ” دیشب خوابشو دیدم ” به همت مرجان اندرودی در نگارخانه مهروا

نمایشگاه گروهی ” دیشب خوابشو دیدم ” به همت مرجان اندرودی جمع آوری شده و از چهاردهم آذر به مدت ده روز در نگارخانه مهروا به نمایش درمی آید. شرکت کنندگان در این پروژه عبارتند از: خانمها : مرجان اندرودی – پرستو حقی – سبا سلیمانی – نجوا عرفانی – سولماز مالک و لیدا معتمد و آقایان : صالح تسبیحی ، محمد بررنگی ، احسان غلامی ، میثم موسوی  می باشند.

 در بیانیه این نمایشگاه به قلم هیرش خیرآبادی آمده:
از خواب گفتن سخت است. این سنگ سنگین برداشتنی نیست. به پرنده‌ای نشسته می‌ماند که به محض نزدیک شدنت به آسمان پر می‌کشد و به ماهی‌ای که از دستت لیز می‌خورد و به حیات زیر آبش باز می گردد. “زمانی، من جوانگ جو، به خواب دیدم که پروانه‌ای هستم که در اطراف می‌پرد. ناگهان از خواب جستم و خود را دیدم که جوانگ جو هستم. اینک نمی‌دانم که من انسانی بودم که خواب پروانه‌ای را دیدم و یا پروانه‌ای که خواب می‌بیند و خود را انسان می‌پندارد”  جوانگ جو، فیلسوف چینی

خواب مقاومت میکند،منطق نحیف واقعیت را درهم میشکند و به تعیین و تعریف تن نمی دهد.تنها گاهی ردی از آن به مثابه نوری که کنجی از هزارتوی درون را روشن می کند به یاد می ماند. قطعیت مرزهای آگاهی را سست می‌کند و پرسش می آفریند.  پرسش از زمان از دست رفته، اندیشیدن به فقدانی که ما را با واقعیت زندگی هرروزه تنها می‌گذارد. پرسش از تخیل، طنازی و جنونی که جایشان را به توهم،تعقل و انضباط بخشیده‌اند.
در این میان گاهی خواب مثل کارت پستالی که از کنجهای درون به دست رسیده، پیش از آنکه نشئه ی زندگی رخوت بارمان را برهم بزند، مهار و به صندوقچه‌ی فراموشی سپرده می‌شود. در غیر این صورت آدمی ناگزیر از مواجهه با تفاوت‌ها و تخیل هاست. مجموعه‌ی پیش رو نه تنها سودای مهار و تعیین حدودی برای خواب ندارد، بلکه قصد هم ندارد از تفاوت و تخیل خلاص شود. شاید به یک معنا این مجموعه مقاومتی باشد مقابل فراموشی و نادیده انگاشتن خواب، و فراخوانی مبنی بر ضرورت خواب اندیشی…

[divider_line]
زمان برگزاری نمایشگاه: جمعه، 14 الی 24 آذرماه 1393 از ساعت 17 تا 21
نگارخانه مهروا: خیابان کریم خان زند، شهید عضدی جنوبی (آبان جنوبی)، شماره 38 ، تلفن: 88939046 الی 7  | نگارخانه روزهای پنج شنبه و در ایام سوگواری تعطیل است.

نمایشگاه گروهی  دیشب خوابشو دیدم  در نگارخانه مهروا

ارسال یک پاسخ