پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

هشتمین کنفرانس برند با حضور پآن آرت

0 98

هشتمین کنفرانس بین المللی برند هم به پایان رسید. در آخرین روز برگزاری، حضور سخنران معتبری چون پروفسور محمود سمیعی نصر آب و رنگ دیگری به این کنفرانس داده بود. ایشان مشاور سابق برندینگ کوکاکولا و جنرال موتورز بوده و سابقه ریاست هیأت مدیره شرکت ماتریکس تکنولوژی آلمان را نیز در پرونده کاری خود دارند.
بعد از سخنرانی کوتاه دیگر مدیران، پروفسور سمیعی نصر به شرح تحولات برند در جهان پرداخت و فضای ایران را برای رشد برندهای مختلف بسیار مثبت ارزیابی کرد. ایشان در ادامه صحبتهای خود اینطور اظهار داشتند که: سرزمین ایران خود یک نوع برند است. هشت سال دفاع مقدس به نحوی به سخت کوشی مردم ایران برمیگردد و این یک نوع برند است که جهانیان از مردم ایران به تلاش و کوشش یاد میکنند. در سایه حمایت دولت، شرکتهای خصوصی میتوانند برندهای معتبری را ارایه کنند که این مورد با نگاهی بین المللی و اتصال با شرکت های مطرح دنیا امکان پذیر است. تمام تصمیمات امروز مدیران بنگاه های اقتصادی باید نگاهی بین المللی باشد.

اختتامیه هشتمین کنفرانس برند

پروفسور سمیعی نصر در ادامه صحبتهای خود اشاره ای به نحوه تبلیغات و جایگاه برند کرد و گفت: برندینگ به معنای ایجاد تمایز در ذهن مشتری است. تنوع تبلیغات بسیار گسترده است و تنها شرکتهایی میتوانند صاحب یک تبلیغات موفق باشند که در تبلیغات خود تعهد را نیز ارایه کنند. نگاه برندینگ در تبلیغات به معنای اجرای تعهدات است. برند علاوه بر بخش عملکری باید بخشی عاطفی نیز داشته باشد. بخش عملکردی به نحوه ارایه خدمات و بخش عاطفی همان تعهدات و انجام به موقع و درست وظایف یک شرکت است.

در انتهای این بحث، پروفسور سمیعی نصر به شعارهای تبلیغاتی شرکتهای بزرگی اشاره کرد و از نحوه ساخت شعار و تاثیر آن در برندینگ نتیجه گیری نهایی را به این سخنان ختم کردند: شرکتهای بزرگی چون تویوتا یا فدکس، شعارهای تبلیغاتی خود را با پشتوانه مالی و تفکر ویژه و درستی ارایه میکنند. برای مثال تویوتا همواره در شعارهای تبلیغاتی خود به جمله “بدون خرابی” اشاره میکند. این شعار تنها یک جمله نیست و این شرکت به تعهدات خود برای سالم بودن کارایی ماشین همیشه پایبند است. شعارهای تبلیغاتی به نوعی قول دادن شما به مشتری است که میبایست در آن شعارها به موضوعاتی چون تمایز، انجام به موقع قولها، تفاوت در خدمات بهتر و رعایت اصول اجرایی توجه کرد.
بعد از سخنرانی پروفسور سمیعی نصر و اجرای چندین سخنرانی کوتاه دیگر، به حامیان این رویداد تندیس ویژه کنفرانس و لوح یادبود اهدا شد. در میان این حامیان، شرکت ها و موسسات معتبری چون همراه اول، منطقه آزاد تجاری قشم، شرکت صنعتی مینو، بنک قوامین، چای گلستان و گروه پآن آرت جوایز ویژه بخش حامیان را دریافت کردند.

اختتامیه هشتمین کنفرانس برند

ارسال یک پاسخ