پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

کشف نقاشی های دیجیتال اندی وارهول

0 270

آخرین طراحی های اندی وارهول در دنیای دیجیتال

در دنیای هنر پاپ آرت، کمتر کسی هست که اسم “اندی وارهول” رو نشنیده باشد. هنرمندی که مخالفان بسیاری در زمان خودش داشت و بر ضد ارزشهای آکادمیک، آثاری را خلق میکرد. همین فعالیتها بود که باعث میشد تا اندی وارهول محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کند. این هنرمند ایده ها و آثار بسیاری را در زمینه نقاشی و ایده پردازی از خود بجای گذاشته است. از جمله آثار بسیار جذاب او که به تازگی رونمایی از آن انجام شده، طراحی وارهول بصورت دیجیتال است. وارهول همواره مخالف با مرزبندی هنر برای قشری خاص بود و هنر مردم پسند را رواج میداد. از کارهای بسیار مشهور او “بسته های سوپ کمپبل” بود که به تعداد محصولات شرکت غذایی کمپبل، سی و دو طرح از بسته بندی سوپ طراحی و در چیدمانی خاص آنرا ارایه کرد.

در اواخر سال 1980 و با مطرح شدن دستگاه های دیجیتال آن دوره یعنی کمودور و سیستم های آمیگا بود که گرافیک دیجیتال آرام آرام در بین هنرمندان جای باز میکرد. وارهول نیز که خود همواره در خلاقیت و ایده پردازی، یکی از پیشگامان بود به دنیای دیجیتال علاقه مند شد. یکی از اولین آثار خلق شده توسط این هنرمند بوسیله سیستمهای آمیگا، پرتره شخصی بود. بعد ها در حدود بیست و پنج اثر دیگر از وارهول توسط کامپیوتر خلق و بروی حافظه های کوچک دستگاه های آن زمان ذخیره شد که پراکندگی آنها، باعث شد تا کشف برخی از آثار وارهول به سختی انجام شود.
کمتر از دوسال بعد از طراحی های دیجیتال، وارهول فوت میکند و تنها چندین اثر دیجیتال او کشف و در یکی از بزرگترین موزه های هنری دنیا که به نام خود او نامگذاری شده رونمایی میگردد. سه سال بعد از مرگ وارهول، اولین نسخه فتوشاپ روانه بازار شد…

آثار دیجیتال اندی وارهول

 

ارسال یک پاسخ