پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گزارشی تصویری از نمایشگاه پوسترهای اونیش امین الهی در ترکیه

0 166

نمایشگاهی از آثار منتخب اونیش امین الهی در ترکیه

نمایشگاهی از پوسترهای اونیش امین الهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه “حاجت تپه” در شهر آنکارای کشور ترکیه برگزار شد. این نمایشگاه که شامل 70 اثر از این هنرمند و عمدتا با موضوعات اجتماعی و سیاسی است در تاریخ 26 فروردین افتتاح شد و تا تاریخ 15 اردیبهشت ادامه داشت.
دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه “حاجت تپه” از چندین دپارتمان مختلف از جمله گرافیک ، مجسمه سازی ، معماری داخلی و طراحی محیطی، نقاشی ، سرامیک تشکیل شده و این نمایشگاه در گالری دانشکده مجسمه سازی برگزار شد. در دو روز افتتاحیه ای که برای این نمایشگاه برگزار شد ، روز اول آن با استقبال دانشجویان گرافیک و نیز دانشجویان سایر رشته ها همراه بود و در روز دوم، علاوه بر دانشجویان، اساتید دپارتمان های مختلف دانشکده هنر نیز، از جمله ریس دپارتمان هنر خانم پروفسور “ملتم ایلماز” و ریس دپارتمان گرافیک خانم پروفسور ” یورداکول”  نیز حضور یافتند.
این نمایشگاه در برگیرنده 50 پوستر مفهومی با پیام هایی درباره حقوق زنان، صلح، حقوق بشر و غیره در کنار 20پوستر سینمایی، غالبا به سفارش بخش بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و برای مارکت ایران در جشنواره های خارجی بود. گفتنی است در این نمایشگاه از یک مجموعه پوستر چهارتایی با موضوع سرطان و سه پوستر تکی با موضوع جنگ و صلح از این هنرمند، برای اولین بار رونمایی شد.

اونیش امین الهی طراح گرافیک باسابقه، متولد چهارم شهریور 1351 در تهران است. او کارشناسی ارشد طراحی گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس تهران و خزانه دار و عضو هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. او در سال 1375 آتلیه همرنگ گرافیک را تاسیس کرد. او همچنین مدرس جهاد دانشگاهی در فاصله سال های 1379 تا 1381 بوده و سابقه تدریس دوره های “خلاقیت و ایده پردازی” را در “مدرسه ایده” از سال 1387 تا کنون دارد.
امین الهی  عضو شورای سیاست گذاری برگزاری “هفته گرافیک تهران”، 1392 و 1393 بوده است و در بسیاری از جشنواره ها و فستیوال‌های گرافیک بین المللی و داخلی به عنوان داور حضور داشته است که می توان به عضویت در هیات انتخاب و داوری نمایشگاه بین‌المللی پوستر “Walls Down”، پرو، لیما، 2011 ،عضو هیات داوران مسابقه بین المللی پوستر “YAKU” (آب) ، پرو، 2010 ،عضو هیات داوران آنلاین مسابقه “poster for tomorrow” ، 2010 ،عضو هیات انتخاب و داوری بخش گرافیک مسابقه “جشن تصویر سال”، 1389 ،انتخاب آثار توسط مرکز مطالعات گرافیک سیاسی آمریکا برای چاپ در تقویم دیواری با عنوان “پوسترهایی برای صلح و عدالت” پرتلند، امریکا در سالهای 2013 و 2011 ،یکی از 10 طراح ایرانی معرفی شده در مجله “Design 360” ، چین، 1387،اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ