پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گزارشی از نمایشگاه آثار نقاشی مهدی فلاحیان

0 167

نقاشی در طبیعیت، مروری بر آثار نقاشی مهدی فلاحیان در نگارخانه ایده پارسی

نمایشگاه آثار مهدی فلاحیان در گالری ایده پارسی از تاریخ 9 خرداد ماه آغاز شده و تا 13 خردادماه ادامه خواهد داشت . با توجه به اهمیت هم نشینی هنرها و موضوعیت نمایشگاه مدیریت گالری ایده پارسی در تعاملی با گروه کوارتت اروند، برنامه اجرای موسیقی متناسب با فضای تابلوها که اغلب مناظری از طبیعت بودند را در مراسم افتتاح  برنامه ریزی نموده، که این اجرا بخشی از پروژه ” موتسارت در شهر ” بود و برای اولین بار در گالری ایده پارسی اجرا گردید و کوارتت بهار اثر موتسارت توسط این گروه اجرا شد و مورد استقبال تعداد زیادی از هنر دوستان و هنرمندان قرار گرفت. نمایشگاه فوق اولین نمایشگاه مهدی فلاحیان در ایران می باشد و در آن مناظری از ایران ، آمریکا و انگلیس به نمایش گذاشته شده است.

مهدی فلاحیان متولد 1333 استاد نقاشی مقیم آمریکا،  عضو جامعه نقاشان ( Oil painter of America ) و جامعه ( Laguna plein air painter) میباشد . او نمایشگاه های فراوانی در ایالت های  مختلف آمریکا داشته و کارگاه های آموزشی فراوانی با نقاشان بزرگ آمریکا از جمله ( Matt Smith, Charles Sovek, John Budicin, George Stricklen and Ron Rancher ,kvin Mc pherson)  گذرانده است و جوایز متعددی درجشنواره ها و مسابقات بین المللی کسب نموده ، که آخرین آن RayMar Fine Art Competition در سال 2008 می باشد.

مهدی فلاحیان نقاشی را از 9 سالگی شروع کرده است ، او در سن 15 سالگی در منطقه شمیرانات نفر اول در رشته نقاشی میشود. مهدی فلاحیان اولین اثر هنری از خود را که کپی از یکی از کارهای یک نقاش روس بوده است را به مدیر دبیرستان خود می فروشد. پس از آن دوره ای سه ساله را نزد استاد عابدینی میگذراند و پس از اتمام تحصیلات خود در دبیرستان راهی آمریکا میشود. در سال 1994 نقاشی در طبیعت را بصورت جدی آغاز می نماید و پس از آن در سال 1982 گالری خود را در شهر سیاتل آمریکا تاسیس می کند، در همین حال مشغول عکاسی شده و عکس های زیادی را بفروش میرساند. سپس در سال 2000 بعد از مهاجرت به کالیفرنیا گالری دیگری را تاسیس میکند.
مهدی فلاحیان به دلیل مشغله کاری از شغل گالری داری فاصله گرفته و طی سالهای بعد با بازسازی خانه ای قدیمی و زیبا در منطقه ای از آمریکا، آن محل را به مرکز تجمع و آموزش هنرمندان تبدیل میکند. او هم اکنون در بخشی از زندگی خود به سفر و نقاشی در طبیعت پرداخته و بیشتر  سعی دارد تا در نقاشی های خود به بازگویی احساس خود از لحظه دیدن یک منظره در طبیعت بپردازد.

(مجموعه تصاویر نمایشگاه استاد فلاحیان در نگارخانه ایده پارسی، تا بارگزاری کامل صبر کنید)
 [justified_image_grid ids=”3591,3592,3593,3594,3595,3596,3597,3598,3599,3600″]

ارسال یک پاسخ