پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

اولین سخت‌افزارهای ادوبی در CC

0 129

خبری که تمامی دوستداران طراحی از جمله تیم مارو شگفت زده کرد، دو پروژه بود که توسط گروه تجربی ادوبی یعنی Adobe XD مخصوص تبلت های iPad ساخته شد. قلم و خط کشی کارآمد که برای طراحی میشه از اونها استفاده کرد. با این کار دقت طراحی و ارایه نمونه کارهای دقیق در تبلت خیلی بیشتر از گذشته انجام میشه و دنیای دیجیتال بدست این هیولای نرم افزار، دوباره یه زلزله به خودش دید.

پان آرت
در کنفرانس ادوبی مکس چندین پروژه از جمله قلم و خط کش جدید طراحی از طرف گروه تجربی ادوبی معرفی شد. این معرفی از طرف مدیر کل واحد دیجیتال ادوبی David Wadhwani انجام شد. برای اطلاع بدونین که ایشون بعد از خرید ماکرومدیا به استخدام این شرکت دراومد و همزمان مدیر و عضو هیات مدیره در شرکت های نرم افزاری دیگه هم هست، کلا مغزی هست واسه خودش.
پروژه اول معرفی شده با اسم Mighty که قلمی گرافیکی بود شروع شد. این قلم از لحاظ ساختار فیزیکی، سطحی سه وجهی داره. تیم تجربی ادوبی طبق تحقیقی که با مرکز علوم آمریکا داشت، به ساختاری در طراحی قلم رسیده که کمتر دست رو خسته میکنه و در طراحی های دقیق و طولانی، کمک بیشتری میتونه به کاربر داشته باشه. از خاصیت های دیگه این قلم میتونیم به حساسیت نوک اون به فشار اشاره کنیم که شبیه قلم های گرافیک Wacom هست و با فشار بیشتر، خطوطی ضخیمتر رو برای شما ایجاد میکنه. علاوه بر این میتونین با این قلم به شبکه ابر دیجیتال ادوبی یعنی Creative Cloud و نرم افزارهای تحت ابر  هم متصل بشین. در ضمن سیستم اتصال از طریق بلوتوث به کامپیوتر هست. از طرفی یار همیشگی ادوبی، یعنی Kuler که اوایل فقط در مورد انتخاب رنگ بود و الان داره به یک فضای مجازی دیگه برای انتقال اطلاعات کلیپ بورد تبدیل میشه، به طراح در زمان استفاده از قلم برای کپی کردن اطلاعات به درون حافظ ابر دیجیتال کمک میکنه.
ایده اولیه طراحی قلمی با سه وجه که بصورت Twist یا پیچشی ساخته شده باشه بوسیله Robert Brunner مطرح شد. طرفداران دوآتیشه دنیای Apple و استیوجابز میدونن که ایشون یکی از مدعیان دنیای طراحی صنعتی هست که مدتی طولانی رو هم به عنوان مدیر طراحی صنعتی در شرکت Apple کار میکرده و همراه استیو جابز ایده هایی در مورد ساختار طراحی صنعتی محصولات اون شرکت ارائه میکرده. ایده سه وجهی بودن با مطالعه ساختار دست انسان و اینکه در زمان طراحی، خستگی کمتر و مانور بیشتری برای طراحی بشه داد مطرح شد. در ضمن از لحاظ زیبایی ساختاری و طراحی صنعتی هم، این قلم جذابیت مخصوص به خودش رو داره.
پروژه دوم معرفی شده با اسم Napoleon که خط کشی عجیب هست که برای طراحان و دوستان معمار ساخته شده. با این ابزار میشه در ترسیم های دقیق استفاده های زیادی برد. خط کشی دیجیتالی که سنسورهای خاصی بروی اون ایجاد شده که همراه با قلم دیجیتال Mighty برای طراحی استفاده میشه. یکی از خاصیت های عجیب این خط کش امکان طراحی در پرسپکتیو هست. زمانی که با قلم میخواین طرحی رو در پرسپکتیو ترسیم کنین، میتونین دکمه ترسیم ویژه رو بروی خط کش فعال کنین. با این کار در زمان ترسیم، خط کش امکانات Snap و ایجاد عمق در پرسپکتیو بروی نرم افزار ویژه خودش رو به شما نمایش میده.

 

ارسال یک پاسخ