پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تایپوگرافی بروی دیوار سفارت بریتانیا در ابوظبی

213

تایپوگرافی بروی دیوار سفارت بریتانیا در ابوظبی

شیخ نهیان بن مبارک النهیان ، وزیر فرهنگ ، جوانان و توسعه اجتماعی ، در روز چهارشنبه در رونمایی از یک نقاشی دیواری در ابوظبی توانایی خودش در هنر خیابانی رو محک زد. شیخ نیهان با راهنمایی هنرمند مشهور در هنر خیابانی ، بن عین که به تازگی نقاشی دیواری 40 متری اش رو به پایان رسونده ، با اسپری سفیدی اسم خودش رو بروی دیوار بیرونی سفارت بریتانیا ثبت کرد. عین، که برای شیوه ی  تایپوگرافی های بی نظیرش شناخته شده است، در سرتاسر جهان روی فضاهای عمومی بسیاری هنرش رو به نمایش گذاشته . سال گذشته ، او سفارش نقاشی روی دیواری به طول 400 متر در پارک المپیک لندن رو داشت.
اثر دیواری عین در ابوظبی جمله ی ” زیبایی رو چشم عاشق می بینه” رو نشون میده . شیخ نهیان ، عین رو برای رونمایی از این اثر همراهی می کرد . او در اینباره میگه : ” این دومین ساختمان از لحاظ قدمت در ابوظبی به شما میره . و به نظرم جایی بهتر از این جا برای این اثر هنری وجود نداشت ، کما اینکه این اثر رابطه ی قوی ای که بین انگلستان و امارات وجود داره رو به طور رسمی به نمایش می ذاره. به عقیده ی من این کار می تونه الهام بخش نسل بعدی هنرمندان برای مطرح کردن خودشون باشه.
این اثر که خلق اون 4 روز طول کشید پیش از نمایشگاه فردی این هنرمند در گالری آرت-اسپیش در دبی در روز دوشنبه به اتمام رسید. تمامی این پروژه با پشتیبانی کنسول بریتانیا ، آرت اسپیس و کمپانی مدیریت هنر شهری ای-ام (arts management company Urban AM. ) به انجام رسید.

تایپوگرافی بروی دیوار سفارت بریتانیا در ابوظبی تایپوگرافی بروی دیوار سفارت بریتانیا در ابوظبی

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.