پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

طراحی متقارن در آرم و تصویرسازی

0 278

خیلی از آرمها و تصویرسازی های مختلف رو مشاهده کردین که از متقارن کردن یک شکل ایجاد شدن. در ایلاستریتور با ابزاری که برای آئینه ای کردن اشکال هست حتما کار کردین. این ابزار میتونه شکل اولیه رو در زاویه خاص متقارن بکنه. اما در همین حد ساده کار کردن گاهی نتیجه لازم رو به شما نمیده. شرکت astutegraphics بتازگی نسخه جدیدی از یک پلاگینز قدرتمند بنام Mirrorme رو ارائه کرده که بتونین با اون برای متقارن سازی یک شکل برداری استفاده کنین.

پان آرت

با این پلاگینز جدید شما میتونین یک شکل یا محتویات یک لایه رو بصورت قرینه در یک یا چند محور تعریف شده، متقارن کنید. البته دقت و سرعت این پلاگینز زمانی معلوم میشه که شما بخواین بروی بافتهایی پیچیده که جزییات بالایی دارن کار کنین. اینجاست که ابزارهای معمولی ایلاستریتور جای خودشون رو به این پلاگینز میدن. از قابلیتهای Mirrorme میشه به: قابلیت تعیین چند محور تقارن، تعیین دلخواه مبدا و زاویه چرخش، پیش نمایش زنده قبل از اجرای واقعی عمل تقارن، قابلیت اجرا و متوقف کردن عمل تقارن سازی در زمان ایجاد شکلهای پیچیده اشاره کرد.
از پلاگینزهای فوق العاده دیگه این شرکت VectorScribe هست که برای ساخت و مدیریت شکلهای دینامیک میشه استفاده کرد. اندازه گیری، تبدیل گوشه های شکل بسته به منحنی و حتی ایجاد نقاط جدید به صورت دینامیک که در برنامه کورل هم هست، با این پلاگینز وارد ایلاستریتور شده و خیلی از کارها رو راحت کرده.

[do action=”test” pagenum=”51″ title=”هشتم”/]

ارسال یک پاسخ