پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

قلم گرافیک، رویایی برای طراحان

0 269

“واکام. یکی از بزرگترین تولیدکننده های قلم گرافیکی. تو نسخه اول ماهنامه پـآن آرت، یک سری از قلم‌های گرافیکی و نوری این شرکت رو بررسی کردیم. تو این نسخه میخوایم حرفه ای ترین مدل رو نشون بدیم.

سری تبلت های گرافیک CINTIQ. البته این مدل ها اونقدر هم جدید نیستن، اما از لحاظ ساختار، امکانات و ابعاد کاربرد خیلی حرفه ای تری نسبت به قلم های مدل BAMBOO و INTUOS دارن. تو سری CINTIQ اولین موردی که شما رو جذب میکنه وجود مانیتور در زیر دست شماست. تبلت گرافیک با پورت USB به کامپیوتر متصل میشه و اطلاعات روی مانیتور رو به زیر دست شما و صفحه حساس قلم منتقل میکنه.

این صفحه فقط نقش یه مانیتور ساده رو نداره، با حرکت قلم و تماس اون بروی صفحه مانیتور تبلت، اتفاقهایی که نباید بیفته میفته.

panartmag.com

فکر کنین قلم رو برداشتین و رو مانیتور میکشین. با لمس قلم بروی مانیتور، خط، رنگ و طرح شما انتقال داده میشه. دقیقا مثل یک مداد روی صفحه. زمانی که با قلم کار میکنین میتونین از دنیای طراحی دیجیتال بروی یک صفحه حساس کلی کیفور بشین و به محظ کنار گذاشتن قلم میشه از انگشتان دست به عنوان صفحه لمسی یا Touch بروی مانیتور تبلت استفاده کرد.”

نسخه بهمن ماه در مورد قلم گرافیک شرکت WACOM خبرهایی داده بودیم. اما این خبر خیلی دسته اوله. آخرین مدل تبلت گرافیک این شرکت به اسم CINTIQ 13HD قراره که از اواخر فروردین ماه یعنی April 2013 وارد بازار دیجیتال بشه.

طراحان حرفه‌ای که برای دیزاین دستی و اسکیس زدن خیلی انرژی دارن،‌ میتونن یه لذت کامل گرافیکی رو با این محصول تجربه کنن. خیلی از مزایای بقیه تبلت گرافیک‌های قبلی، در این نسخه هم وجود داره و امکانات جدیدتری هم به اون اضافه شده. صفحه‌ی 13 اینچی، نصب خیلی ساده،‌ قلم فوق‌العاده حساس و طراحی بدنه بصورت Slim در این نسخه خیلی پیشرفت کرده. البته قسمت آخر که برای من هم خیلی سخت بود، قیمت 749.99 یورو بود. حالا این یک قرون آخر تخفیف داده شده بماند! اما اگه به فکر خرید ملحقات این نسخه یعنی استند پشت دستگاه و همینطور نوک‌قلم‌های مختلف هم باشین باید بالای 999.99 یورو از جیب مایه بگذارین.

واقعا جالب هست که ایده‌های ذهن و قلبتون رو با یه قلم فوق‌العاده حساس 1080pixel بروی صفحه وارد کنین و از صفحه‌ای با 16.7 میلیون رنگ با قابلیت نمایش در 180 درجه زاویه لذت ببرین. یه باطری اضافه هم برای بچه‌های پـُـرکار در نظر گرفته شده و قلمش هم تا 2048 قسمت فشار رو متوجه میشه و در حساسیت Tilt هم براحتی فاز! میده برای طراحی‌های رئال که میخواین لحظه لحظه و قسمت قسمت ایده‌هاتون دقیق اجرا بشن.

نسخه CINTIQ 13HD آخرین مدل از تبلت‌های گرافیک WACOM هست که بخاطر گرونی نسخه‌های قبلی یعنی 22HD و 24HD وارد بازار شده. اینکه قیمتش 750 تا هست و میگیم ارزونه، ببین قبلیهاش چی بودن!

[divider_adv topwidth=”0″ bottomwidth=”0″ linecolor=”#adadad” ]
منتشر شده در نسخه چهارم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ