پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

طراحی برداری، هر مکان؛ هر زمان

0 137

نسخه سوم ماهنامه از همین قسمت مربوط میشد به برنامه Photoshop Touch. این برنامه بروی تبلتهای گرافیک نصب میشد و فتوشاپ رو با امکاناتی منحصر به فرد بروی دستگاه‌های کوچیک تبلت؛ وارد میکرد.

این دفعه در مورد دنیای بردای میخوایم نرم‌افزاری معرفی کنیم. خیلی از دوستان که با راپید یا مداد طراحی میکنن، واقعا دلشون میخواد برنامه‌ای برای طراحی داشته باشن. ادوبی که نسخه موفق فتوشاپ تاچ رو ارایه کرده بود، برنامه‌ای موفق برای طراحی برداری هم ارایه کرد که مثل یه گنج برای دوستانی هست که خط‌خطی‌های خودشون رو میخوان به صورت دیجیتال ذخیره کنن.

panartmag.com

برنامه Adobe Idea طرح‌های شما رو بصورت برداری ذخیره میکنه و مطمئنا امکاناتی متناسب با دیزاین برداری در اختیار شما قرار میده.

بطور کلی میتونیم بگیم Adobe Idea یک صفحه دیجیتال هست برای کارهای Sketch که طراحی‌های انجام شده رو بصورت برداری ذخیره میکنه. خیلی زیاد به دوستان پیشنهاد میکنیم که از دنیای کاغذ به دیجیتال هم وارد بشن و خودشون رو آپدیت کنن، البته با احترام به همه عاشقان دلسوخته کاغذ!

این برنامه هم بروی iPhone و هم بروی سیستم‌عامل‌های ویندوز نصب میشه. مثل همیشه میتونین بعد از ایجاد طرح؛ اونرو با ابر دیجیتال ادوبی یعنی Adobe Cloud به اشتراک بگذارین و از طریق فیس بوک، بیهانز و بقیه شبکه‌های اجتماعی کار رو به رویت دوستانتون در فرای مرز ایران هم برسونین.

از برنامه‌های جانبی مثل Kuler هم برای انتخاب رنگ میشه استفاده کرد و در نهایت سند رو به صورت لایه‌باز وارد ایلاستریتور بروی کامپیوتر خانگی خودتون بکنین. بکار بردن رنگ‌های دلخواه، مالتی تاچ بودن نرم‌افزار، مقایسه و انتخاب یک یا چند رنگ، ذخیره کردن رنگ‌ها و استفاده از تم‌های مختلف رنگی از امکانات دیگه این برنامه هست. برای هر فایل میتونین یک لایه تصویر همراه با ده لایه برداری ایجاد کنین. کارهای مستقلی هم مثل تغیر شفافیت، چرخش و تغییر مقیاس موضوعات هر لایه هم درنظر گرفته شده. طراحی بر اساس وکتور با ابزار Pen tool، انتخاب رنگ بر اساس HSB و RGB، سطح بسیار وسیع Canvas، تعریف پنجاه قسمت برای Undo و امکانات اشتراک گذاری از مزایای این برنامه هستن.

منتشر شده در نسخه چهارم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ